نحوه شروع مشاوره تخصصی کسب و کار: راهنمای اثبات شده و کاربردی
اگر به نحوه شروع مشاوره تخصصی کسبوکار توجه کرده باشید، بدون تردید با مقالات یا فیلمهای بیشماری روبرو شدهاید که باعث میشود “سریع ثروتمند شوید” به عنوان یک مغز متفکر به نظر میرسد.
“شش ماه اول خود را بساز!”
“برای موفقیت نیازی به تجربهای ندارید”
اطلاعات غلط زیادی در آنجا وجود دارد.
در عصر دیجیتال امروز، نوشتن مقاله یا ضبط ویدئویی برای شروع مشاغل شخصی خود برای هر کسی بسیار ساده است. با برخی از ویرایشهای خوب و یا تولید فانتزی، اینها حتی میتواند کاملاً قانعکننده باشد.
از خود بپرسید – چقدر از آنچه میبینید عملی است؟
آیا افرادی که این مواد را تهیه میکنند سابقه موفقیت قابل توجهی در مشاوره و همکاری با خود سازمانها دارند؟ یا اینکه تجربه آنها متمرکز بر مصرفکننده است – فروش فقط به افراد دیگر یا کارآفرینان؟
اگر میخواهید مشاور شوید و مشاغل مشاوره تخصصی را شروع کنید، مهم است که شما هم استراتژیها، هم تاکتیکها و طرز فکر مورد نیاز برای موفقیت در این تجارت را بدانید.
این مقاله راهنمای عملی و اثبات شده برای شروع یک تجارت مشاوره است. و امیدوارم مفید واقع شوید
آنچه را که باید برای شروع یک مشاوره تخصصی کسبوکار باید بدانید ؟
در این مقاله ، شما یاد خواهید گرفت …
آنچه که واقعاً مشاوره بودن است، از تجربه من در زمینه مشاوره با سازمانها برای بیش از 18 سال و مربی بودن صدها مشاوره شخصی در طی یک دهه گذشته به اشتراک میگذارم.
چگونه بفهمیم مشتریانی وجود دارند که مایل به تخصص شما هستند (و چگونگی فروش آنها بدون فروش بودن) میتوانند به شما پرداخت كنند؟
چرا مردم می گویند “مشاوره یک تجارت بازاریابی است” (و چگونگی توسعه یک سیستم بازاریابی که شما را به طور مداوم در مقابل بیشتر مشتریهای شما قرار میدهد)
از همه مهمتر ، شما رویکردی را در نظر دارید که مشاوران نخبه برای ایجاد یک مشاغل مشاوره موفق استفاده میکنند. با دنبالکردن این فرآیند میتوانید تمام پتانسیل خود را به دست بیاورید و تحقق بخشید.
سؤال این است: آیا شما دنبال خواهید کرد، اقدامات لازم را انجام داده و برای رسیدن به موفقیت مورد نظر خود کاملاً متعهد باشید؟
اگر شما هستید ، پس بیایید دست به کار شویم …
شروع مشاغل مشاوره: خوبیها و چالشها
مشاوربودن بودن برای کارمند ان تمام وقت بسیارجالب به نظر میرسد.
شما باید ساعتهای خود را انتخاب کنید. رئیس خود باشید. با مشتریانی که دوستشان دارید کار کنید. به هر مشتری یا پروژهای که نمیخواهید بگویید “نه”.
اینها همه درست است اما همه این موارد با هزینهای همراه است. مشاور مستقل بودن بدان معنی است که شما یک صاحب مشاغل مشاوره هستید.
این بدان معناست که شما نمیخواهید یک کارمزد ثابت از کارفرمای خود دریافت کنید – میخواهید بیرون بروید و باید خودتان این درآمد را کسب کنید.
این بدان معناست که دیگر منتظر افتادن پروژهها در دامان شما نیستید – شما باید به بیرون بروید و کسبوکار را بدست آورید تا بتوانید مهارت خود را برای مشتری خود در این پروژه فراهم کرده و به کار بگیرید.
قبل از تصمیمگیری برای شروع مشاغل مشاوره خود ، باید تصمیم بگیرید که:
- آیا واقعاً آن چه را میخواهید است یا خیر.
- آیا واقعاً میخواهید برای ادامه کار خود به بازاریابی و فروش تسلط دهید؟
- آیا میتوانید خود را در حال ایجاد ، اعتبار سنجی و ارائه خدمات خود ببینید؟
- آیا میخواهید خود را در آنجا بگذارید و از منطقه راحتی خود فراتر بروید؟
اگر به هر یک از سؤالات فوق “نه” پاسخ دادهاید، ممکن است شما جدی یا آماده برای شروع مشاوره خود نباشید. و این خوب است
اما اگر میخواهید یک روش مشاوره پر رونق، سودآور و پایدار را اجرا کنید، باید مانند صاحب مشاغل مشاوره فکرکردن را شروع کنید. کارمند یا پیمانکار نیست.
مانند یک کارآفرین، یک فکر و مشاغل تجاری را شروع کنید
هنگام شروع مشاغل مشاوره و انتخاب مشاوره ، مانع ورود بسیار محدودی وجود دارد.
به همین دلیل تخمین زده می شود که تا سال 2020 ، بیش از 40٪ نیروی کار ایالات متحده متشکل از فریلنسرها و مشاوران هستند:
هرگز تبدیلشدن به یک مشاور و شروع به کار مشاوره آسانتر نیست و بسیاری از افراد (اغلب بهاشتباه) خود را مشاور مینامند.
و به همین دلیل، به این معنی است که گزینههای بیشتری برای مشتریان وجود دارد که از هر زمان دیگری صدای بیشتری را در بازار انتخاب کنند.
نکته اصلی برای تبدیلشدن به یک مشاور، انجام آن به روش صحیح است.
این به معنای روشمند بودن، استراتژیک بودن و انجام کارهایی است که شما را در بهترین موقعیت برای موفقیت قرار میدهد.
عادات مشاوران نخبگان
شما باید کارهایی را انجام دهید که مشاور نخبه انجام میدهد. شما باید …
راهاندازی یک تجارت مشاوره حرفهای
حوزه تخصصی خود را تعریف کنید
تقاضای تخصص خود را اعتبار دهید
یک پروفایل مشتری ایدهآل سنگی ایجاد کنید
گزینههای قیمتگذاری غیرقابلمقاومت را توسعه دهید
بازاریابی و فروش خود را منظم کنید
این کارهایی است که شما را در موقعیتی برای موفقیت قرار میدهد. برای تحقق پتانسیل خود بهعنوان یک صاحب مشاغل مشاور.
این بسیار سختتر از بازیکردن با طرحهای کارت ویزیت شما یا ایجاد وبسایت شماست.
اما مشاورانی که این کار را انجام میدهند کارهایی را که برای ایجاد یک تجارت مشاوره سودآور انجام میشود انجام میدهند.
شروع لیست مشاوره تخصصی کسبوکار
مواردی وجود دارد که میتوانید برای راهاندازی یک حرفه مشاوره حرفهای از آنها مراقبت کنید.
6 عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
تجهیزات
الحاق
حسابداری
مجاز
دفتر
ما یک لیست چک ساده برای کمک به شما در شروع یک کار مشاوره و تحت پوشش قراردادن این 6 زمینه قرار دادهایم.
تجهیزات کسبوکار مشاوره جدید
برای شروع یک مشاوره به تجهیزات زیادی احتیاج ندارید، اما به چند مورد لجستیکی نیز نیاز دارید.
فضای اداری (میتواند یک دفترخانه باشد)
تلفن با پست صوتی
آدرس پستی
رایانه / لپتاپ با اینترنت پرسرعت
آیا نیاز به مشاوره تخصصی کسبوکار دارید؟
بسیاری از مشاغل مشاوره جدید نیازی به همکاری ندارند، اما باید آن را در نظر بگیرید.
من این موضوع را در شغل مشاوره خود گنجاندهام (فقط درصورتیکه در معرض خطر شکایت قرار دارید) توصیه میشود.
حسابداری برای مشاوره کسبوکار خود
تلاش برای انجام حسابداری خودم یکی از بزرگترین اشتباهات من بهعنوان یک مشاور جوان بود. حتماً حسابدار استخدام کرده و حساب بانکی خود را تنظیم کنید. بازده سرمایهگذاری شما بهموقع صرفهجویی شده و باتوجهبه مالیاتهایتان ارزش آن را خواهد داشت.
من یک حسابدار استخدام کردهام تا صورتحساب و مالیات خود را انجام دهد
من یک حساب بانکی برای تجارت خودتنظیم کردهام
ملاحظات حقوقی
شما بهعنوان یک صاحب مشاوره تخصصی کسبوکار آماتور، باید شماره یک وکیل یا دو نفر را در تلفن خود را داشته باشید که بتوانید از آنها سؤال کنید.
من وکیلی را میشناسم که میتواند در مورد هرگونه سؤال حقوقی که ممکن است به من کمک کند
دفتر مشاوره شما
شما نیازی به دفتر فانتزی ندارید – اما به مکانی آرام نیاز دارید که بتوانید کارهای عمیق انجام دهید.
فضای اداری من فضایی است که میتوانم برای تفکر و بهدور از حواسپرتی وقت پیدا کنم
جدی بودن در شغل مشاوره
اگر در مورد شروع مشاغل مشاوره و موفق شدن جدی هستید، میخواهید مسئولیتهای یک صاحب کسبوکار واقعی را به عهده بگیرید.
این یعنی ارائه خدمات خاص یا کار با یک نوع مشتری خاص. حتی اگر بتوانید هر دو را انجام دهید بهتر است.
شما نمیتوانید مشاور باشید که به همه (حداقل در اوایل کار) کمک میکند. تصمیم گیرندگان قبلاً کلیاتی دارند. آنها به کارمندان تماموقت خوانده میشوند.
اگر بتوانید بهروشنی آنچه را که انجام میدهید را مشخص کنید و صنعتی را که در آن خدمت میکنید مشخص کنید، واقعاً توجه مشتری را جلب خواهید کرد.
“من به صاحبان مشاغل کمک میکنم تا کسبوکار خود را بهبود بخشند” حوزه تخصصی نیست.
“من به صاحبان عمل دندانپزشکی در اجرای نرمافزار CRM کمک میکنم” از نظر بازار هدف (صاحبان تمرین دندانپزشکی) و همچنین وظیفه انجام شده (پیادهسازی نرمافزار CRM) تخصصی است.
تبدیلشدن به یک مشاور با تعیین حوزه تخصصی شما شروع میشود. هنگامی که مشاغل مشاورهای را شروع میکنید، پس از انجام این مرحله، دستیابی به کشش را بسیار سادهتر خواهید یافت.
چگونه میتوانید حوزه تخصص خود را بر اساس تاریخ کار یا شغل خود انتخاب کنید؟
به گذشته خود نگاه کنید
شما باید به آن حسابرسی کنید…
مهارتها
مهارتهای خود را در طول حرفه کاری خود کجا پرورش دادهاید؟ در چه کاری خوب هستید؟ شما باید در حرفه خود مهارت داشته باشید تا یک مشاور موفق باشید. با نگاه به مهارتهایی که ایجاد کردهاید شروع کنید.
ضبط آهنگ و نتایج گذشته
کار شما در نتیجه نتایج ملموس کسبوکار قرار گرفته است؟ چه کار کردهاید که میتوانید به کسب درآمد بیشتر در تجارت یا کاهش هزینهها اشاره کنید؟ باید نشان دهید که چرا ارزش این سرمایهگذاری را دارید.
شور و شادی
از انجام چه کاری لذت میبری؟ صبح چه چیزی شما را از تخت خواب بلند میکند؟ شوروشوق همهچیز نیست – بلکه بعضی از روزهای سخت را که برای مشاور اوایل مرحله مشترک است، شما را درگیر خواهد کرد. و به دلیل اینکه وقت خود را صرف ایجاد محتوا، نوشتن، صحبتکردن و کار بر روی پروژههای مربوط به حوزه تخصص خود خواهید کرد – بهتر است از آن لذت ببرید.
تقاضا در بازار
مشتریهای شما واقعاً چه میخواهند؟ تصمیمگیرندگان حاضر به ثبت نام چک برای چه کسانی هستند؟ در ارائه خدمتی که هیچکس برای شما پرداخت نمیکند اشتباه نکنید.
هر یک از این موارد را با یک شانه دندانهدار بروید. انتخاب حوزه تخصصی شما باید کاری باشد که شما با افتخار اعلام میکنید. باید جسورانه و عمومی باشد. این اولینقدم برای مشاورهشدن و شروع به کار مشاوره تخصصی شما از راه صحیح است.
و این ما را به مرحله بعدی بحرانی میبرد …
اعتبارسنجی خدمات مشاوره خود
مشاور بی تجربه ممکن است فوقالعاده باهوش و ماهر باشد. اما آنها فراموش خواهند کرد که تأیید کنند که آیا مشتری حاضر به پرداخت تخصص و مهارتهای خود است.
قبل از اینکه واقعاً به بازاریابی و فروش بپردازید، باید همه به تحقیق و اعتباربخشیدن به تقاضا برای آنچه ارائه میدهید بپردازید.
در اینجا چیزی است که باید هنگام شروع یک مشاوره در مورد آن فکر کنید:
آنچه فکر میکنید مشتری شما میخواهد واقعاً همان چیزی باشد که آنها میخواهند نیست.
شما ممکن است فکرکنید که بیشترین پیشنهاد را در جهان دارید… اما اگر صاحبان مشاغل واقعی مایل به خرجکردن درآمدهای سخت خود برای پیشنهاد شما نیستند، مشاغل مشاوره شما محکوم خواهد شد.
من این کار را در اوایل کارم اشتباه کردم. صرف ساختن دهها هزار دلار ساخت محصولی که هیچکس واقعاً نمیخواست آن باشد. من تقاضا را تأیید نکردم.
چگونه تأیید کنید که آیا تقاضا وجود دارد یا نه؟ چگونه میتوانید مسئلهای را که بازار میخواهد حل کند فهمید؟
اینجاست که سرگرمی شروع میشود: شما باید تلفن را جمع کنید و با مشتریهای بالقوه صحبت کنید.
فقط با مکالمه با مشتریان ایدهآل واقعی متوجه خواهید شد که آیا تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد یا خیر.
پست ادامه دارد …
با مشاوره کسب و کار تخصصی گیتی سپند همراه همیشگی شما هستیم