چگونه بهترین نام را برای کسب وکار خود انتخاب کنیم ؟ استراتژی و مثال های واقعی

نامگذاری کسب وکار شما می تواند یک فرآیند استرس زا باشد. شما می خواهید نامی را انتخاب کنید که دوام داشته باشد و در صورت امکان هم ارزشهای شما و هم ویژگیهای متمایز کننده شرکت شما را در خود جای دهد. اما غربالگری لیست های طولانی از اسامی با گروه متمرکز از خانواده و دوستان می تواند نتایج مختلط را به دست آورد. آیا استراتژی یا فرمولی در این باره وجود دارد؟؟

از طرف دیگر ، یک شرکت نامگذاری برای یادگیری اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ شما و آنچه در مورد شما بی نظیر است سؤالاتی را مطرح می کند – چیزهایی که می خواهید با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید.

یک مورد که فیلیپ دیویس ، بنیانگذار تنگستن براندینگ ، یک شرکت نامگذاری مستقر در کارولینای شمالی ، در برودر ، از کارآفرینان سؤال می کند “آیا شما می خواهید در جا بزنید یا بایستید؟”

ساده به نظر می رسد چه کسی نمی خواهد ایستادگی کند؟ اما دیویس توضیح می دهد كه برخی مشاغل آنقدر نگران به دست آوردن اعتبار در حوزه خود هستند ، که موضوع اصلی و واقعیت در ان حل میشود، به این ترتیب نامی عجیب و غریب را انتخاب میکنند

مشاغل بزرگتر نیز می توانند به اسامی ضعیف پایان دهند اما به دلایل دیگری. الکساندرا واتکینز ، مدیر ارشد نوآوری Eat My Words ، یک شرکت نامگذاری مستقر در سانفرانسیسکو می گوید: “آنها پول و وقت زیادی را برای آزمایش یک نام قرار داده اند تا اطمینان حاصل کنند که کسی به این توهین نمی کند و همه آنرا درک می کنند.به همین دلیل شرکت های بزرگتر با نام های اهلی ، توصیفی و مسطح به پایان می رسند.”

راهنمای زیر به شما کمک می کند تا یک علامت تجاری قابل دفاع و نام قابل تشخیص و قابل جستجو را انتخاب کنید.

 

چگونه نام کسب وکار خود را بیابیم؟
  • با استفاده از ترفندهای زبانی

به عنوان یک تجارت کوچک ، احتمالاً شما در انتخاب نام خود کمی جسورانه تر هستید. در اینجا چند روش برای تبدیل این غریزه به دسته ای که شایسته کسب وکار شما باشد ، آورده شده است:

  • نامی را انتخاب کنید که خود را به بازی بکشید Words Words ، شرکت نامگذاری است این شرکت ، تصمیم گرفت با این استراتژی با موضوع غذا با اسم خود بازی کند. به عنوان مثال ، وبلاگ آن “سینک آشپزخانه” نامیده شده است. این موضوع می تواند بازاریابی و وسیله کسب وکار کلامی را با خود به همراه داشته باشد.
  • یک اسم قوی باید ساده باشد – هجی کردن و تلفظ کردن برای مبتدیان را آسان کنید و برای مخاطبان خود معنی دهید ، نه فقط برای شما بلکه برای تمام مخاطبین معنی داشته باشد . واتکینز می گوید: “هر زمان که بخواهید نام خود را توضیح دهید یا بابت نام آن عذرخواهی کنید ، فقط ارزش برند خود را کاهش می دهید.”

 

  • حتما نام دامنه خود را در نظر بگیرید

این امر مسلم است که دامنه‌های ساده، به ویژه کلمات منفرد در زبان انگلیسی، روز به روز دشوارتر می‌شوند، اما متخصصان هنوز نتوانستند به این سوال پاسخ دهند که که چگونه نام شرکت خود را به یک حوزه جستجو و به یاد ماندنی تبدیل کنند؟؟

به عنوان مثال ، واتکینز معتقد است که “در عصر اینترنت شما اسمی را نمی خواهید که متفاوت از آنچه به نظر می رسد باشد. مردم نمی توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند و شما همواره باید نام خود را برای مردم هجی کنید. “کریستوفر جانسون ، نویسنده وبلاگ” بازرس نام “، برعکس ، به Digg و Flickr به عنوان نمونه ای از شرکتهای وب اشاره می کند که اشتباهات به یاد ماندنی ایجاد کرده اند. اشتباعات او همچنین پیشنهاد می کند که “شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دامنه شما ترافیک جستجوی عمومی را ضبط کند ، یا اینکه آیا می خواهید این مبنای یک مارک [بی نظیر] باشد.” این همه بستگی به استراتژی بازاریابی شما و اینکه چگونه انتظار دارید مشتریان شما را پیدا کنند ، دارد

اگر انتظار داشته باشید که یک دامنه با کم‌تر از شش حرف پیدا کنید، فکر دیگری به ذهنتان برسد. متاسفانه اکثر آن‌ها هم اکنون توسط شرکت‌های قانونی و یا توسط تصرف کنندگان تصرف شده‌اند.

با عبارات مختلف بازی کنید – واتکینز نمونه ای از شرکتی به نام آتش بازی است که شمع می سازد. عباراتی مانند lightmyfire.com می تواند بدون قربانی کردن نام برند به راحتی به حافظه سپرده شوند

از یک کلمه خارجی استفاده کنید – نمونه ها شامل Acer ، یک فروشنده رایانه شخصی است و نام آن به معنای لاتین “حاد” یا “تیز” است. Mahalo ، یک سکو Q&A که نامش به معنی تشکر از شما در هاوایی است. و اوبونتو یک سیستم عامل است که نام خود را از یک فلسفه آفریقایی از بیعت ها و روابط بین فردی گرفته است

به روندها توجه نکنید – “دیویس می گوید:” بیش از حد بر قرار دادن کلمات کلیدی در نام دامنه شما یک استراتژی کوتاه مدت است که مبتنی بر الگوریتم های فعلی گوگل است ، و گوگل قبلاً چندین بار الگوریتم های خود را تغییر داده است. دیویس پیشنهاد می کند یکی دیگر از راه های نزدیک شدن به SEO ، خرید صفحات کلمات کلیدی و هدایت آنها به صفحه اصلی برند شما است این یک استراتژی مهم قلمداد میشود

 

  • نیاز به تغییر نام مجدد

بعضی اوقات شرکتها بدون پیش بینی از نتایچ از امار ها نام خود را تغییر میدهند ، که غالباً نتیجه ی به جز رسوایی عمده در کسب وکار ندارد . در موارد دیگر ، فقط به این دلیل است که نام اولیه شرکت از تحریک کافی برخوردار نبوده است. اما مدیران ارشد که دارای تجربه بیشتر هستند از این کار پرهیز میکنند و نیاز به تغییر نمیبینند
واتکینز می گوید: “مردم فکر می کنند که نام آنها نسبت به آنچه که انجام می دهند دارای حقوقی بیشتری است ، بنابراین نترسید که خود را معرفی کنید.”

یکی از اشتباههای رایج که صاحبان مشاغل کوچک مرتکب آن شوند ، نامگذاری مشاغل خود بعد از راه انداریست که تعداد زیادی از نتایج بد برای داشتن نام شرکت مشهور وجود دارد.

واتکینز می گوید: “اگر نام خود را به آن گره نزنید ، فروش شرکت در آینده آسان تر خواهد بود.” نام دیگری غیر از خود شما نیز کار بهتری برای گفتن داستان شرکت شما انجام می دهد. وی می افزاید: “الكساندرا واتكینز به غیر از مادرم و دوستانم برای كسی به معنای چیزی نیست.”

شما همچنین باید مراقب باشید که خود را با نام خود محدود نکنید ، این بدان معناست که در مورد نحوه گسترش تجارت خود می توانید پیش بینی کنید. به عنوان نمونه ، واتکینز می گوید ، “اگر امروز کمربند می سازید ، اما شرکت شما ممکن است به تولید زین و چیزهای دیگر با چرم بپردازد ، خود را به نامی محدود نکنید که فقط با کمربند صحبت کند.”

دیویس می افزاید: “وقتی مردم از اول شروع می كنند ، آنها خیلی مشتاق هستند كه به بازار بیایند و به یك كشش در بیایند ، به گونهای كه تمایل دارند به سمت اسامی بسیار لفظی ، توصیفی ، كاربردی بروند و این اسامی در آخر محدود می شوند.” او حتی تا آنجا پیش می رود كه می گوید نامهای محدود دلیل اصلی بودن شركت هایی مانند Best Buy از رقبایی همچون RadioShack و CompUSA است.

از آنجا که کسب وکار ها تمایل دارند که بعداً در چرخه های بعدی خود مجدداً از آن استفاده کنند ، غالباً پول بیشتری نسبت به زمان شروع کار دارند. در نتیجه ، آنها می توانند نظر بیرونی بیشتری را در روند انتخاب نام خود بخوانند. دیویس می گوید ، اما این همیشه چیز خوبی نیست.

دیویس می گوید: “من می بینم که تعداد زیادی از اسامی از بین برده شده اند که از مارک های خوبی برخوردار هستند زیرا [شرکت ها] وقتی اسمی را برای مردم می گذارند زمینه ارائه نمی دهند.” اگر به مردم نگویید که شرکت شما چه کاری انجام می دهد یا شما می خواهید نام آنرا بیرون بیاورد ، تمام آنچه را می توانید جمع آوری کنید تصادفی است.

این ها از جمله استراتژی های موجود در دنیای واقعی قلمداد میشود نظر خود را درباره استراتژی های دیگر برای ما ارسال کنید

گیتی پسند آماده ارائه خدمات به کسب و کارهای نو پا و شرکت های دانش بنیان

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست