بزرگ فکر کنید ، کوچک شروع کنید (داستان یک کسب و کار)

چند هفته پیش ، هنگامی که با تیم ریچاردز ، مدیرعامل شرکت ریفکام مصاحبه کردم ، تصوری نداشتم که مکالمه ما به کجا می تواند کشانده شود. من به این دلیل او را انتخاب کردم که متفاوت بود ، به این کسب و کار علاقه مند شدم ، زیرا او جوان بود و به دلیل این که پتانسیل این را دارد که کارهای خوبی انجام دهد.

از آن زمان ، من اعتقاد داشته ام كه ReefCam شرکتی عالی برای کارآفرینان مشتاق است که به دنبال تحصیل باشند.

اگر می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید و در جهان تغییری ایجاد کنید ، در ادامه با گیتی سپند همراه باشید.

درباره ReefCam

این مفهوم به طرز شگفت انگیزی ساده است: ReefCam با هزینه ای ناچیز برای اشتراک ، اقیانوس و به طور خاص برخی از معروف ترین صخره های مرجانی جهان را به خانه شما می آورد. با عضویت در سرویس آنها ، می توانید ویدیوی زنده را از یکی از دوربین های زیر آب در دستگاه های هوسمند خود یا از دوربین شریک زندگی خود پخش کنید – از آن برای تحت تأثیر قرار دادن بازدید کنندگان ، به عنوان یک پس زمینه تسکین دهنده در یک اتاق انتظار یا در یک دفتر کار خود استفاده کنید. و اگر در حال حرکت هستید ، حتی یک برنامه تلفنی وجود دارد که می توانید برای اتصال به دنیای زیر آبی ، آن را دانلود و استفاده کنید.

ReefCam همچنین 25 درصد از کل درآمد حاصل از این کسب و کار را صرف حفاظت از دریا و تحقیقات دریایی می کند. تاکنون آنها در National Geographic ، واشنگتن پست و Speak up for Blue به نمایش در آمده اند.

در حال حاضر ، این شرکت از شش دوربین درجاهای مختلف استفاده میکنند. تیم می گوید ، “ما ترکیبی از دوربین های خود و شرکای خود را برای کمک به اهداف و سازمان هایشان پخش می کنیم. “

چهار مورد از این دوربین ها در صخره های مرجانی زیر آب در جزایر گرند کیمن ، جزایر ویرجین ایالات متحده سنت توماس ، ویرجین گوردا و فلوریدا کیز واقع شده اند. دو دوربین بعدی دیگر در برزیل و در ایستگاه فضایی بین المللی هستند. بله ، درست است ، ایستگاه فضایی بین المللی! و در راه بیشتر وجود دارد.

یک کسب و کار ریشه دار ساده اما طرح‌های بزرگ

با توجه به تیم، ReefCam با یک ایده ساده در ذهن شروع شد: دادن دسترسی مردم به مکان‌های زیبا، مکان‌هایی که در غیر این صورت ممکن است هرگز آن‌ها را نبینند.
تیم و تیم او از بنیانگذاران فنی او از نظر فنی تنها با کمک مالی و کمک مشاور دانشکده مدیریت اجرایی در دانشگاه آمریکایی شروع کردند.
تیم به من می‌گوید قبل از اینکه به برنامه MBA بپیوندد، هیچ تجربه‌ای در مالکیت یا اداره یک کسب و کار نداشت. این برنامه فرصتی بود برای یادگیری، اما برای آشنا شدن با مردم و معلمان. و این ارتباطات و بحث‌هایی با استادان که تا این حد الهام‌بخش بودند بود، او را تشویق کردند که شروع کند.

از صحبت با تیم مشخص است که انگیزه و علاقه وی به هر جنبه ای برای اداره یک کسب وکار ، همراه با اشتیاق به علوم محیط زیستی ، به موفقیت شرکت کمک کرده و تأثیر زیادی داشته است. ذکر این واقعیت که سه بنیانگذار تیم ، دیوید بیدول ، جان مونتروبیو و الکس زاجاک ، همه در کسب و کار و محیط مشترک علاقه های مشابه دارند. شما فقط نمی توانید شور و شوق و علاقه را جعلی کنید.علاقه بسیار در کسب و کار ها مهم است و در اکثر مواقع به موفقیت ختم می شود

 

در حالی که این شرکت با یک MVP، یا حداقل محصول ماندنی در اقیانوس شروع شد، این شرکت با پتانسیل تبدیل شدن به یک شرکت رسانه‌ای، به یک کسب و کار تبدیل شد

ریف کم در اوایل کار است

اگرچه در حال حاضر تنها شش دوربین وجود دارد، اما تیم ReefCam به سختی تلاش می‌کند تا تجربه بیشتری به دست آورد و این تجربه را بهبود بخشد. تیم درباره دوربین‌هایی که در دیواره بزرگ Barrier اجرا می‌کنند با من صحبت می‌کند، دیگری در ارتباط با کرنل، و هنوز هم تلاش بیشتر درزمینه های دیگر دنیا کار می‌کنند.

برای من، تنها چیزی که می‌تواند محصول آن‌ها را بهتر کند، صدای واقعی اقیانوس است، دوربین بیشتری در مکان‌های بیشتر و اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تغییر اقیانوس‌ها در طول زمان. اقیانوس ها به مرور زمان در نتیجه فعالیت های انسانی در حال تخریب هستن چه کسی می داند – شاید این تصاویر آخرین نشانه ها از اقیانوس ها باشن

واضح است که شرکت فقط به پیشرفت فکر میکند، اما با این همه برای رشد و تاثیر بر روشی که ما در مورد اقیانوس و زندگی درون آن فکر می‌کنیم، شکی ندارم که این شرکت قرار است کارهای بزرگی انجام دهد.

آنچه کارآفرینان مشتاق می توانند از ReefCam بیاموزند

با ساده ترین شکل محصول خود را ایجاد کنیم

در کسب و کار ، این به عنوان MVP یا “محصول اولیه” شناخته می شود. این رویکردی است که امروزه به عنوان بخشی از روش” شروع ناب “نامیده میشود .

ایده این است که ابتدا با مشکلی شروع شود که باید حل شود. در مورد ReefCam ، این افزایش آگاهی از اهمیت صخره های مرجانی است – خانه برای یک چهارم تنوع زیستی اقیانوس (اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را بخوانید دوره سقوط مرجان 101 ReefCam)

وقتی مشکل شناسایی شد ، می توان حداقل یک محصول را توسعه داد. MVP ابتدایی ترین شکل محصول است که مشکل را برطرف می کند. برای ReefCam ، این دسترسی به یک خوراک زنده از یکی از دوربین های آنها واقع در یک صخره مرجانی پرداخت می شود. از درآمد این شرکت ، ReefCam درصدی به حفاظت از دریا ، تحقیقات و آموزش دریایی اهدا می کند. این ساده ترین شکل محصول است.

برای شرکت‌های نوپا، شروع با یک MVP بسیار مهم است. تیم می‌گوید: “چند ماه طول کشید تا متوجه محصولی شویم که فکر می‌کردیم” بی‌نقص ” است قبل از رسیدن به بازار واقعا تنها یک MVP بود که به بازخورد مصرف‌کننده نیاز داشت. این برای شرکت‌های نوپا (به خصوص کارآفرینان خود ) امری بزرگ وحیاطی است، همانطور که بسیاری از ما تمایل داریم که از همان ابتدا به کار خود ادامه دهیم.”

در یک صنعت شروع به کار کنید که یا آن را بشناسید و یا اینکه در مورد آن شور و اشتیاق دارید.

“بوریس Wertz” (بوریس Wertz)، سرمایه‌گذار (انجل)، بر این باور است که اگر یکی از بنیانگذاران در یک صنعت سابقه داشته باشد، یا اگر در مورد چیزی تخصص داشته باشد، آن‌ها ممکن است چیزی را داشته باشند که به آن “راز بازار” گفته می‌شود، و این بسیار مهم وسود آور است که با صرف زمان و اندیشیدن به علایق خود کشف می‌شود.
به علاوه، اگر قرار است چند سال روی چیزی کار کنید و یک بخش عظیم از هر ساعت از زندگی خود قرار دهید، چرا بر روی چیزی که از آن لذت می‌برید تمرکز نکنید

در مورد فرصت‌های جدید کسب و کار تامل نکنید و به فرصت‌های جدید فکر کنید.

شاید این امر آشکار باشد وقتی می بینید که از شش دوربینی که ReefCam در حال حاضر خود و یا با همکاری سازمانها یا موسسات تحقیقاتی فعالیت می کند ، دوعدد تنظم شدن در مکان های غیر دریایی – جنگلهای بارانی و ایستگاه فضایی بین المللی. به گفته تم ، این لزوماً به معنای این نیست كه شركت از مأموریت خود برای حفاظت و آموزش دریایی گریزان باشد – پس از آنكه همه درصد ها از درآمد حاصل ازفروش اشتراك ها جمع آوری شد این هدف یعنی حفاظت دریایی محقق می شود. در عوض ، این شرکت در حال تنوع و آزمایش است ، شاید فرصتهای جدیدی را بدست آورد و با آنها اداره شود ، پاسخ ها را مرور کند و سپس سازگار شود.

تیم به من می گوید ، “هدف ما این است که به وظیفه خود وفادار باشیم و ضمن حمایت از شرکای خود ، به حفظ و حراست بپردازیم. در حالی که ما در حال گسترش هستیم ، صخره های مرجانی هنوز سنگ بنای کار ما هستند که با هدف محافظت از آنها ساخته شده است. تاکنون بازخورد کاملاً مثبت بوده است. “

از این کسب و کار چه نتیجه ای میگیریم؟

امروزه مشاغل کوچک و راه اندازی اینترنت همه جا در حال رشد هستند. در حالی که این امر برای کسانی که به دنبال کارآفرینی هستند تشویق کننده است ، این بدان معناست که ما وظیفه داریم شرکت هایی را که فراتر از “خز” بودن هستند ، راه اندازی کنیم ، اما به دنبال پیشبرد درک ما از جهان نیز باید متحول شود ، باید کسب وکارهایی ایجاد شود که به دیگران کمک می کند

وقتی به مشاغلی برخورد می کنم که پتانسیل تأثیر مثبت بر سیاره ما و تغییر دیدگاه انسانها به جهان را دارند یا ما را ترغیب می کنند که به علل قبلی که مورد بررسی قرار نگرفته اند اقدام کنند.

من معتقدم ReefCam یکی از این مشاغل است. و من معتقدم که این پتانسیل را دارد که روی جهان تأثیر بگذارد.

شما همان پتانسیل را دارید و با استفاده از تجربیات گیتی سپند میتوانید مخاطب خود برای کسب و کار خودتان را جذب کنید.

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست