خلاصه مدیریت در طرح بازاریابی

در این مقاله به اولین قسمت ساختار طرح بازاریابی یعنی خلاصه مدیریت می پردازیم.
اولین بخش یا رئوس طرح بازاریابی را خلاصه مدیریت تشکیل می دهد. این خلاصه، چکیده ای از کل طرح است خلاصه مدیریت دربرگیرنده مواردی چون: توصیف محصول یا خدمت، مزیت متمایز محصول و خدمت شرکت در قبال رقبا سرمایه گذاری های مورد نیاز و نتایج پیش بینی شده است. این موارد می‌تواند در قالب نرخ بازگشت سرمایه، سو،د سهم بازار و یا سایر شاخص ها بیان شود. هنگام ارائه طرح بازاریابی تان، به خصوص برای بهره‌ گیری از منابع، ارائه خلاصه مدیریت(یا چکیده اجرایی) از اهمیت زیادی برخوردار است. ذهن مدیران شرکت‌ها به شدت درگیر است. آنها به طرح‌های بازاریابی علاقمند هستند؛ چرا که برای سرمایه‌گذاری باید تصمیمات مهمی بگیرند. گاهی اوقات چندین طرح بازاریابی در رقابت با یکدیگر و با هم ارائه می شود و تنها یکی از آنها پذیرفته و اجرای می شود . خواهید طرح بازاریابی خود را به یک سرمایه‌گذاری دهید، مطمئن باشید که طرح‌های رقیب دیگری هم وجود دارد. یک سرمایه‌گذار در هر سال صدها طرح شبیه طرح شما را دریافت می‌کنند که تنها برای تعدادی از آن ها امکان سرمایه گذاری دارد. در این صورت، این بخش از طرح بازاریابی بیشتر از آنچه به نظر می رسد مهم است.
خلاصه مدیریت همچنین خلاصه از کل طرح بازاریابی است. چنین طرحی ممکن است تنها از یک پاراگراف کوتاه ایا در نهایت از دو تا سه صفحه تشکیل شده باشد. یک مدیر پرمشغله، بدون آن که وقت زیادی صرف کند، ایده اصلی و کامل پروژه را از خلاصه مدیریت برداشت می‌کند. بنابراین، چندان مهم نیست شکل بدنه طرح شما چگونه است؛ این خلاصه مدیریت است که باید موجز و مختصر و خیلی خوب بیان شده باشد.
در این خلاصه، باید نشان داده شود که شما با آنچه بیان می‌کنید اشراف کامل دارید و طرح پیشنهادی تان امکان و شانس زیادی برای موفقیت سریع دارد. در غیر این صورت، قضاوت مدیر این خواهد بود که شاید خواندن بیشتر طرح سودی ندارد. معمولاً، خلاصه مدیریت را باید در آخرین مرحله آماده کرد و نوشت؛ به این دلیل که اگر طرح کاملاً تکمیل نشده باشد تهیه خلاصه دقیق از آن غیرممکن است. هرچند، نوشتن آن را در مرحله آخر انجام میدهید، ولی در ابتدای طرح قرار می گیرد و باید خواننده را ترغیب کند تا ادامه مطالب را بخوانید.
برای مشاوره طرح بازاریابی با مشاوران مجرب گیتی سپند در تماس باشید

, , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست