اصول تدوین استراتژی درست راه اندازی کسب و کار چیست؟

من اکیداً پیشنهاد می کنم که کارآفرینان ممتاز یک استراتژی را انجام دهند. در نتیجه در تکمیل طرح بسیار بهتر آماده خواهید شد و می دانید ایده کسب و کار شما امکان پذیر است یا خیر. مقاله زیر را برای مدت کوتاه امتحان کنید. با این حال ، من به شما توصیه می کنم کوتاه مدت را دنبال کنید ، مگر اینکه تجربه یا دانش قابل توجهی در مورد منطقه خود داشته باشید. با احتیاط و بدون برنامه کاری پیش نروید!

چگونه کسب و کار شما منحصر به فرد است و چرا کالاها یا خدمات شما برای مشتریان جذابیت پیدا می کنند؟ تفاوتهای اصلی بین شرکت و رقبای شما چیست؟ عوامل محرک برای انتخاب شغل خود نسبت به دیگری چیست؟

به عبارت دیگر ، دلیل اصلی اینکه مشتری با کسب وکار شما تجارت کند ، چیست؟

1) تجارت و چشم انداز خود را تعریف کنید

تعریف دید شما مهم است. این به نیروی محرکه کسب و کار شما تبدیل می شود. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که به شما در روشن کردن دید خود کمک می کند:

مشتری کیست؟
مشغول چه کاری هستید؟
چه چیزی می فروشید (محصول / خدمات)؟
برنامه شما برای رشد چیست؟
مزیت رقابتی اصلی شما چیست؟

2) اهداف خود را یادداشت کنید

لیستی از اهداف را با شرح مختصری از موارد عملی ایجاد کنید. اگر کسب و کار شما یک استارتاپ است ، می خواهید تلاش بیشتری را برای اهداف کوتاه مدت خود انجام دهید. اغلب یک مفهوم جدید تجاری باید قبل از اینکه نتیجه برای مدت زمان طولانی تری بطور دقیق پیش بینی شود ، باید دوره تحقیق و توسعه را طی کند.

دو مجموعه از اهداف را در کسب و کار ایجاد کنید:

کوتاه مدت: از شش تا 12 ماه متغیر است.
بلند مدت: می تواند دو تا پنج سال باشد.
تا حد امکان ، آنچه را که می خواهید به دست آورید توضیح دهید. با اهداف شخصی خود شروع کنید. سپس اهداف تجاری خود را لیست کنید. یه این سوالات پاسخ دهید:

به عنوان صاحب این مشاغل ، می خواهید به چه اهدافی برسید؟
شما می خواهید این مشاغل چقدر بزرگ یا کوچک باشد؟
آیا می خواهید خانواده را در کار خود بگنجانید؟
کارکنان: آیا می خواهید اشتغال ایجاد کنید یا شاید شما نظر جدی در مورد عدم تمایل به مدیریت افراد داشته باشید.
آیا دلیلی وجود دارد که شما بخواهید تجارت به آن بپردازد؟
کیفیت ، کمیت و / یا خدمات و سطح رضایت مشتری را شرح دهید.
مزیت رقابتی اصلی خود را چگونه توصیف می کنید؟
چگونه می بینید که تجارت باعث تغییر در زندگی مشتریان می شود؟

3) مشتری خود را بشناسید

این انتظار واقعی نیست که انتظار داشته باشید بتوانید نیازهای همه را برآورده کنید ، هیچ شغلی نمی تواند. بازار هدف خود را با دقت انتخاب کنید. از این حوزه غافل شوید و من تضمین می کنم از عملکرد شغل خود ناامید خواهید شد. این کار را صحیح کنید و بیشتر از نتایج راضی خواهید بود.

نیازها: مشتریان آینده نگر شما چه نیازهای برآورده ای ندارد؟ چگونه کسب و کار شما این نیازها را برآورده می کند؟ این معمولاً چیزی است که مشتری آن را ندارد و یا نیاز دیگری نیست که در حال حاضر برآورده نمی شود. آن نیازهای برآورده را مشخص کنید.
می خواهد: این را به عنوان خواسته یا خواسته مشتری خود فکر کنید. همچنین می تواند کمبود باشد.
مشکلات: به یاد داشته باشید که مردم برای حل یک مشکل خاص ، چیزهایی را خریداری می کنند. محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل می کند؟
برداشت ها: برداشت های منفی و مثبتی که مشتریان نسبت به شما ، حرفه شما و محصولات یا خدمات آن دارند چیست؟ عواقب منفی و مثبت را هم شناسایی کنید. شما قادر خواهید بود هنگام شروع بازاریابی و ارتقاء مشاغل خود ، از آنچه یاد می گیرید استفاده کنید.

4) از رقابت خود بیاموزید

شما می توانید با دیدن چگونگی انجام رقبای خود ، در مورد تجارت و مشتریان خود چیزهای زیادی کسب کنید. در اینجا چند سوال برای کمک به شما در یادگیری از رقابت و تمرکز روی مشتری خود ارائه شده است:

درباره بازار هدف خود چه می دانید؟
چه رقبایی دارید؟
رقبا چگونه به بازار نزدیک می شوند؟
نقاط ضعف و قوت رقیب چیست؟
چگونه می توانید با رویکرد رقابت بهبود پیدا کنید؟
سبک زندگی ، جمعیتی و روانشناسی مشتری ایده آل شما چیست؟

5) مسائل مالی

چگونه می توانید درآمد کسب کنید؟ نقطه حتی شکست شما چیست؟ تجارت شما چقدر پتانسیل سود دارد؟ برای سرمایه گذاری در تهیه پیش بینی های مالی وقت بگذارید.

این پیش بینی ها باید دوره جمع آوری مطالبات حساب های دریافتنی شما (حساب های مشتری برجسته) و همچنین شرایط پرداختی برای تأمین کنندگان شما را در نظر بگیرد. به عنوان مثال ، شما ممکن است صورتحساب خود را در 30 روز بپردازید ، اما باید 45-60 روز منتظر بمانید تا از مشتریان دریافت کنید.

یک پیش بینی جریان پول به شما نشان می دهد که چه مقدار سرمایه در گردش در طی آن “شکاف ها” در موقعیت نقدی خود نیاز دارید.

توصیه می کنم در مورد این شش زمینه اصلی فکر کنید:

سرمایه گذاری را شروع کنید
فرضیات
در حال اجرای سربار ماهانه
پیش بینی فروش ساده
نقدی انباشته
شکستن

6) استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

چهار مرحله برای ایجاد استراتژی بازاریابی برای کسب و کار شما وجود دارد:

 

شناسایی همه بازارهای هدف:

تعریف WHO مشتری ایده آل یا بازار هدف شما است. اکثر شرکت ها 80٪ از مشاغل خود را از 20٪ مشتریان خود تجربه می کنند. بنابراین منطقی است که وقت و انرژی خود را به سمت مشتریانی که مهمترین آنها هستند هدایت کنید.


بهترین بازارهای هدف را مشخص کنید:

هدف از این مرحله واجد شرایط بودن بیشتر و تعیین اینکه مشخصات مشتری با بهترین شانس های موفقیت چگونه است. استراتژی این است که تجارت خود را در همان سطح قرار دهید که اکثر خریداران مورد نظر خود را انجام دهید. این مهم است که بفهمید بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید شرکت خود را در بازار به بهترین نحو قرار دهید.


ابزارها ، راهبردها و روشها را مشخص کنید:

بازاری که به آن دسترسی ندارید بازاری است که نمی توانید در آن خدمت کنید. بازاریابی فرایند یافتن ، برقراری ارتباط و آموزش بازار اصلی شما در مورد محصولات و خدمات شما است. ترکیبی از ابزارها و استراتژی ها را انتخاب کنید ، که در هنگام ترکیب ، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.


استراتژی و ابزارهای بازاریابی تست:

فرضیاتی که ما آنها را تأیید نمی کنیم ، معمولاً مواردی هستند که پتانسیل ایجاد مشکلات کسب وکاری را دارند. برای آزمایش کلیه فرضیات تجاری ، به خصوص هنگامی که هزینه های عمده ای را انجام می دهید ، وقت بگذارید.

منبع articles.bplans

با متخصصان ما در گیتی سپند تماس بگیرید

021-66980825

, , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست