فروشگاه الکترونیکی (اینترنتی) یکی از تاکتیک های بازاریابی

فروشگاه های الکترونیکی و مجازی برای بازاریابان محصولات یا خدمات شناخته شده‌ا‌ند و تبلیغات تمام صفحه روزنامه ها در اواخر هفته، سمینارهای رایگان، فیلم های ویدیویی و سایر موارد در آن، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به طور مرتب وعده توان ایجاد پول و پول سازی را با استفاده از ثروت بادآورده‌ی بازاریابی اینترنتی می دهند. این وعده به ندرت محقق می‌شود. این ایده در ظاهر خوب به نظر می‌رسد. همانند یک فروشگاه معمولی، یک فروشگاه مجازی را در شبکه الکترونیکی اینترنت باز می کنید. این فروشگاه الکترونیکی سایت شما را گسترش داده و حتی به ندرت اجاره‌ای را برای آن خواهد پرداخت. بسیاری از آنها آموزش‌هایی را نیز در اختیارتان قرار می دهند که البته در بعضی مواقع به طور واقعی می‌تواند پاسخ سوالات شما را در زمینه بازاریابی بدهد. بسیاری از فروشگاه های الکترونیکی خدمات مختلفی را در کنار یکدیگر ارائه می‌دهند که شامل صندوق‌های پست الکترونیکی، تابلوهای تبلیغاتی مجازی رایگان برای تبلیغ خدمات و نظایر آن است. هزینه ها در مقایسه با عرضه کنندگان خدمات اینترنتی عادی(isp) بالاتر است و برای تهیه سایتی که خودتان را ایجاد کرده باشید، فروشگاه های الکترونیکی ممکن است هزاران دلار یا بیشتر در سال برایتان هزینه به بار بیاورند که این امر قابل مقایسه با ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار نیست که باید به یک isp بپردازید.

آیا این فروشگاه های الکترونیکی ارزش هزینه های اضافی را دارند؟ جواب من برای بسیاری از بازاریابان، منفی است. که فروشگاه های الکترونیکی چنین فرض می‌کند که:
1- مردم از این فروشگاهها بازدید و در آن توقف کرده و همانند یک فروشگاه واقعی از آن خرید میکنند؛
۲- مشتریان یک محصول را ملاحظه و بعد فهرست محصولات را بررسی کرده و به ملاقات سایت شما می‌آیند. این امر نوعی سرریزشدگی نامیده می شود.
با وجود این، روانشناسی ملاقات یک فروشگاه واقعی، مشابه ملاقات یک فروشگاه مجازی نیست. مردم به یک فروشگاه معمولی اغلب در زمان‌های خوش فراغت خود مراجعه می کنند. آنها به دنبال چیزهای جدید هستند و از طریق مراجعه به این فروشگاه ها با یک فرآیند اجتماعی درگیر می‌شوند. آنها ناهار می خورند و حتی ممکن است به سینما بروند برای بسیاری از این افراد این روز روزی است که در یک فروشگاه سپری می‌شود و آنها آنقدر این فروشگاه می مانند تا خسته شوند. افرادی که از یک فروشگاه الکترونیکی یا مجازی دیدن می‌کنند به طور معمول دنبال محصولات خاص می‌گردند. تعداد کمی از آنها علاقه‌مندند که تمام روز خود را در یک فروشگاه مجازی صرف کنند چرا که هیچگونه فرآیند اجتماعی و تعاملی با دوستان، همسر یا سایر بستگان خود ندارند. بنابراین اگرچه این فروشگاه‌های مجازی ممکن است به بهترین نحو تجهیز و تبلیغ شده باشند، ولی شما نمی توانید چیزهای زیادی را ببینید چرا که نمی شود همانند یک فروشگاه واقعی در آن قدم بزنید. سرریزشدگی در بسیاری از فروشگاه‌های مجازی با محدودیت مواجه است.

برای مشاوره با مشاوران مجرب گیتی سپند در تماس باشید

 

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست