بررسی بوم کسب وکار فروشگاه اینترنتی دیجیکالا

امروز توی این مقاله قراره 9 بخش بوم کسب وکار فروشگاه اینترنتی دیجیکالا رو بررسی کنیم. فروشگاه اینترنتی دیجیکالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه محسوب میشه.

بخش اول: مشتریان دیجیکالا

اغلب کاربران اینترنت که در روز بخشی از وقت خودشونو توی اینترنت میگذرونن با فروشگاه دیجیکالا آشنایی دارن. کاربران اینترنت بخشی از مشتریان دیجیکالا هستن. دیجیکالا چند سالی هست که تبدیل به یک مارکت پلیس شده یعنی این فروشگاه با مخاطبانی که داره محلی برای فروش کالا های دیگر فروشگاه ها شده. پس بخش دیگر مشتریان دیجیکالا فروشگاه ها هستن.

بخش دوم: ارتباط با مشتریان

دیجیکالا از طرق مختلفی با مشتریان خودش ارتباط برقرار میکنه تا رضایت اونارو جلب کنه. دیجیکالا در حال خرید و بعد از خرید با مشتریان خودش تلفنی صحبت میکنه. نظرات آنها رو میخونه و اگر کیفیت کالایی مناسب نباشه رسیدگی میکنه. دیجیکالا باشگاه مشتریانی به نام دیجی‌کلاب داره که مشتریان با عضو شدن در اون امتیاز جمع آوری میکنن و جایزه دریافت میکنن.

بخش سوم: کانال توزیع

دیجیکالا کالا های خودش و فروشگاه هایی که توی اون فعال هستن رو از طریق اپ و وبسایت به فروش میرسونه

بخش چهارم: ارزش پیشنهادی

فروشگاه دیجیکالا چندین ارزش پیشنهادی داره که باعث میشه بیشترین فروش رو داشته باشه. مشتریان تو دیجیکالا قبل خرید میتونن کالا هارو بررسی کنن، نظرات رو بخونن و حتی مقایسه کنن. مشتریان میتونن در کمترین زمان کالا های مورد نیاز خودشون رو سفارش بدن. فروشگاه ها هم میتونن بدون مکان کالاهاشون رو در جایی که پر از مخاطب هست به فروش برسونن.

بخش پنجم: جریان درآمد

در پنجمین بخش بوم کسب وکار دیجیکالا جریان درآمد نقش داره؛ جریان درآمدی دیجیکالا گرفتن پورسانت از فروشگاه ها و فروش محصولات خودش هست.

بخش ششم: شرکای کلیدی

بدلیل حجم بالای پرداخت پول توسط مشتریان درگاه های پرداخت میتونن جزو شرکای کلیدی دیجیکالا باشند. همینطور فروشگاه ها و تامین کننده های بزرگ که یا محصول خودشون رو تو سایت میفروشن یا به خود دیجیکالا محصول میدن هم میتونن شریک کلیدی باشند. از تولید کننده های محتوا غافل نشیم که اونا هم کار بزرگی رو تو دیجیکالا انجام میدن

بخش هفتم: فعالیت های کلیدی

خب فعالیت های کلیدی و اصلی که فروشگاه دیجیکالا انجام میده بازاریابی و فروش، تولید محتوا و توسعه وب و نرم‌افزار هست. بیشترین فعالیت های این فروشگاه در زمینه آی‌تی و کامپیوتر هست.

بخش هشتم: منابع کلیدی

مسلما منابع اصلی دیجیکالا محتوای خوب و منابع انسانی پر قدرتش هست.

بخش نهم: ساختار هزینه ها

هزینه های دیجیکالا رو منابع انسانی، تبلیغات، وب و اپ و تولید محتوا پوشش میده

 

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست