گام بعدی پیدا کردن ایده هایی درباره نوع محتوایی که باید ساخته شود و انجام برنامه‌ریزی مناسب است. ترکیبی از تم های مرتبط، قالب های مناسب و روایت وزین، تضمین کننده یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق است.

برای پیدا کردن تم مناسب، بازاریابان باید دو چیز را در نظر بگیرند. اول اینکه، محتوای عالی ارتباط واضح و روشنی با زندگی مشتریان دارد. با تمامی درهم و برهمی های اطلاعاتی، محتوا باید معنایی برای مخاطبان داشته باشد تا از بی اعتنایی به محتوا بپرهیزد. محتوا باید نگرانی‌های مخاطبان را بروز دهد و به آنها کمک کند تا خواسته‌های خود را دنبال کنند. دوم اینکه، محتوای اثر بخش، داستان هایی دارد که خصیصه های شخصیتی و کودهای برند را منعکس می کند. و این یعنی محتوا باید تبدیل به پلی شود که داستان‌های برند را به نگرانی‌ها و خواسته‌های مشتریان وصل می‌کند. محتوا برای برند ها می تواند ابزاری برای ایجاد تمایز و جا گذاشتن میراث باشد-هدف نهایی بازاریابی نسل سوم. این موضوع بازاریان را ملزم می‌کند تا به ماموریت برند خود عمیق تر فکر کنند: به چیزی فراتر از گزاره های ارزشیشان متمرکز شوند. به عنوان مثال، جنرال الکتریک، از علاقه هواخواهان فناوری و آنهایی که بر اهمیت فناوری تاکید دارند در مجله آنلاین خود با نام تکسنولوژیست بهره دارد. همزمان این شرکت تلاش کرد تا داستان‌هایی درباره فناوری های آینده، پیرامون برند جنرال الکتریک تعریف کند.

چگونه بهترین نام را برای کسب وکار خود انتخاب کنیم ؟ استراتژی و مثال های واقعی


بازاریابان باید قالب های محتوایی را نیز بیابند. محتوا می تواند در قالب نوشتار ارائه شود: مقالات، نشریات خبری، روزنامه‌ها، مطالعات موردی و حتی کتاب ها. محتوا می تواند شکل تصویری نیز داشته باشد: اینفوگرافی ها، کاریکاتور، گرافیک های تعاملی، اسلاید ها، بازی ها، ویدیوها، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های طولانی و سینمایی. طبق گزارش انجمن بازاریابی محتوایی، بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌های بازار مصرفی از عکس ها و شکل، را خبرنامه های الکترونیکی، ویدیو ها و مقالات وب سایتی استفاده می‌کنند. در حالی که، بیش از ۸۰ درصد شرکت های بازار صنعتی از مطالعه موردی، بلاگ ها، خبر نامه های الکترونیکی و رخدادهای فردی استفاده می‌کنند.

با توجه به روند بازاریابی محتوایی از طریق صفحات نمایش چندگانه-طبق گزارش گوگل، ۹۰% از تعاملات افراد با رسانه ها، در حال حاضر به وسیله صفحات نمایش انجام می شود-بازاریابان نیاز دارند قالب های چندگانه را در نظر بگیرند که دیده شدن و قابل دسترس بودن محتوا را تضمین می‌کنند. عنصر دیگری که بازاریابان در مرحله کشف ایده سازی و برنامه‌ریزی به آن نیاز دارند، روایت کلی بازاریابی محتوایی است. اغلب بازاریابی محتوایی، رویدادی است، با قوس های داستانی متفاوت و کوچک که خط داستانی کلی را پشتیبانی می کند. در حالی که، این درست است که بازاریابی محتوایی بیشترین میزان اثربخشی را در مراحل ابتدایی مسیر مشتری دارد( به خصوص، در جلب توجه و ایجاد کنجکاوی در مراحل در جذب و پرسش)، محتوا باید در سراسر مسیر کلی مشتری توزیع شود. کلید موفقیت اغلب به وجود آوردن ترکیب قالب و توالی درست است.

برای مشاوره کسب‌و‌کار با مشاوران مجرب گیتی سپند در تماس باشید

از خدمات مشاوره کسب‌و‌کار گیتی سپند استفاده کنید