ساعت کاری 8:00-17:00

تهران، خیابان ولیعصر ، بالاتر از چهارراه ولیعصر، کوچه بالاور…

09120835019

درباره گیتی سپند بیشتر بدانید

مشاوره واژه ایست که کاربردهای متنوعی دارد و شاید شما هم شنیده باشید که برخی از مشاوران در زمینه هایی که مشاوره می‌دهند، خود مشکل دارند. با احترام به تمام مشاوران بزرگوار و ارزشمند کشور عزیزمان در همه زمینه های تخصصی خود، گیتی سپندیها ابتدا تجربه کرده اند و سپس تجربه های گرانشان را ارزان با دیگران در میان می‌گذارند. مشاوره هایی از جنس اقدام و از جنس عملیاتی شدن… همین امر شاید سبب شود جنس مشورتهایی که از ما می گیرید رنگ و بوی دیگری داشته باشد… جنس نقشه راهی که ما به شما می دهیم، نقشه ایست از راهی که رفته ایم برای مقصدی که شما قصد رفتنش را دارید. وجه تمایز دیگرمان این است که نگاهمان همراهی مداوم است نه مشاوره مقطعی و نهایتا آنجا که باید زمینی بایر را تبدیل به گلستانی زیبا کنیم برایتان از تمام خوب و بدها خواهیم گفت. چراکه اعتقاد داریم شنیدن حرفهای راست برایمان بهتر است حتی اگر تلخ… تا اینکه سرابی تصویر کنیم از قصه های شیرین آینده بی آنکه روزگار شکیبایی و تلخکامی را نقل کنیم. به عبارتی کوه یخ موفقیتتان را تمام قد برایتان تصویر میکنیم…

خدمات مشاوره برای کسب و کار های کوچک و بزرگ

مشاوره کسب و کار

- تدوین طرح کسب و کار یا بوم مدل کسب و کار
مدل کسب و کار بنیادی ترین سیستمی است که هر سازمانی در خود دارد، تا جایی که برخی از صاحب نظران، از آن با عنوان دی ان ای یک سازمان یاد میکنند. اما با توجه به اینکه هسته اولیه اکثر استارتاپ ها و شرکت های خلاق را افراد فنی و فاقد تجربه و دید تجاری تشکیل می دهند در ابتدای کار توجهی به بیزینس مدل و یا همان بوم کسب و کار صورت نمی گیرد. از این رو پس از گذشت مدتی و احتمالا صرف هزینه های مادی و غیر مادی زیاد متوجه اهمیت این موضوع شده و به بررسی عوامل مؤثر در کسب و کار همچون مستریان، منابع، شرکا، درآمد، هزینه ها و...می پردازند. بوم مدل کسب و کار و یا همان
Business Model Canvas
ابزاری استراتژیک و مدیریتی است که تمامی این عوامل را در ۹ بخش در نظر گرفته است تا به وسیله آن کارآفرینان با کمترین هزینه به بالاترین شناخت از کسب و کار خود برسند
- تدوین طرح توجیهی
طرح توجیهی، همان طور که از اسم آن پیداست برای توجیه کردن افراد و یا سازمان های مختلف است. در فضای کسب و کار ایران اغلب باید افراد بسیار خوشبین و یا بسیار ثروتمند باشند تا با این شرایط ریسک های موجود را بپذیرند و وارد کار آفرینی شوند که متاسفانه در هریک از دو حالت بالا در ابتدای کار نیازی به امکان سنجی و تدوین طرح توجیهی حس نمی کنند. دسته دوم احتمالا تا انتهای عمر کسب و کار نیز این نیاز را همچون بسیاری از نیازهای دیگر حس نخواهند کرد و با قدرت پول و تبلیغات و روابطی که دارند مزیت های رقابتی خاص خود را ایجاد می کنند. اما دسته ی نگون بخت اول که در ابتدای کار شناخت درست و منطقی(و حتی نه بدبینانه) از وضعیت کسب و کار خود نداشته اند پس از مدتی که آورده و پس اندازشان به اتمام رسیده و کفگیر منابعشان به انتهای دیگ نزدیک می شود، به فکر تامین منابع و استفاده از تسهیلات میفتند، در این مرحله و به زور بانک ها، شتابدهنده ها و یا صندوق های خطرپذیر مجبور به تدوین طرح توجیهی می شوند. در این مرحله و تنها با کنار هم گذاشتن داده های موجود بسیاری متوجه می شوند که حتی در حالت خوشبینانه نیز با توجه به هزینه های ثابت و متغیر، ارزش زمانی پول و بازار بالقوه و بالفعل اجرای طرح صرفه اقتصادی ندارد، ولی پذیرش این سناریو به معنای از دست رفتن همه سرمایه کارآفرین است و اغلب کارآفرینان در این مرحله به جای پذیرش شکست پروژه وارد فاز انکار شده و فرضیه های موجود را از خوش بینانه به فوق خوش بینانه تغییر می دهند. در نهایت با توجه به شرایط عدم قطعیت موجود در ایران باز هم نمی توان درصد موفقیت اجرای این طرح ها را صفر گرفت ولی در بیشتر موارد و پس از گذشت مدتی کارافرین علاوه بر از دست دادن سرمایه اولیه، بدهی و بازپرداخت تسهیلات دریافتی به بانک ها و صندوق ها را نیز کنار خود می بیند.
اگر همه این داستان ها را تنها از نظر زمانی چندسالی تغییر دهیم و به ابتدای اجرای پروژه منتقل کنیم دیگر مجبور به تغییردادن فرضیه ها نیستیم و راه برگشتی هم داریم. در این حالت تفاوت دو سناریوی صرفه اقتصادی و یا عدم صرفه اقتصادی پروژه، تنها هزینه اندک مطالعات امکان سنجی و راه اندازی و مدت زمان صرف شده می باشد که با زمان و هزینه مالی صرف شده در حالت اول قابل مقایسه نیست.
- تدوین طرح بازاریابی
- تحقیقات بازار
- تدوین چشم انداز و استراتژی

مشاوره سربازی و نخبه فناور

در دهه های اخیر با توجه به تغییر ساختار جمعیتی کشور و همچنین سیاستگذاری‌های افزایش ظرفیت دانشگاهها علی الخصوص در رشته های مهندسی سندرومی از موج فارغ التحصیلان در این رشته ها در کشور شکل گرفته است. این موضوع مستلزم اصلاح سیاستگذاری در لایه های مختلف برنامه ریزی برای نسل جوان و فارغ التحصیل می‌باشد که شاید امکان اصلاح همه ابعاد در کوتاه‌مدت میسر نیست. اما هدفمندسازی دوره سربازی در جهت مهارت‌آموزی تخصصی یکی از مهمترین اقداماتی است که در سالهای اخیر عملیاتی شده است. اما شاید بسیاری از مشمولان فارغ التحصیل از این موضوع بی‌اطلاع هستند. شاید در اخبار همه روزه نام شرکتهای دانش‌بنیان را به دفعات بشنویم اما جالب است بدانیم محل اجرای این طرح هم در این شرکتها و شرکتهای خلاق است. بر آنیم که بیشتر در این خصوص صحبت کنیم و زمینه استفاده بهینه از فارغ التحصیلان در این شرکتها را توضیح دهیم. در این بخش شرایط و قوانین این قانون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا مشمولان و شرکتهای متقاضی بتوانند بهترین استفاده را از این فرصت مناسب ببرند. وجه تمایز این مجموعه دسترسی به آخرین اخبار و تغییرات قانون به سبب همکاری مداوم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین مشاوره تخصصی در این زمینه می‌باشد.

مشاوره اصلاح ساختار و سازمان

شروع هر کسب و کار با شور و اشتیاقی فراگیر در یک تیم جوان، با انگیزه و خلاق ولی عموما بی‌تجربه یا کم‌تجربه در زمینه بازار و ساختارسازی سازمانیست. چرا که اکثریت قریب به اتفاق استارتاپها در اکوسیستم کارآفرینی نوظهور کشور را مهندسان و فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه فارغ التحصیلان این رشته ها با بهترین رتبه‌ها وارد دانشگاه شده و در سیستم آموزشی نیز جایگاه اول اعتباری رشته های تحصیلی در دهه های گذشته رشته های مهندسی بوده است، پذیرش اهمیت دیگر حلقه های حساس و حیاتی کسب و کار که گهگاه از واحدهای فنی نیز اهمیت بیشتری دارند، برای این گروه بسیار دشوار است. لذا تصور کنید با نگرشهای بنیانگذاران اکثریت قریب به اتفاق سازمانهای شکل گرفته در این زیست بوم عملا سازمانهایی با محوریت فنی بوده و لذا امکان شکوفایی را در بسیاری از جوانب علی رغم استعداد فنی بالقوه از دست می‌دهند. اینجاست که نقش مشاوران گیتی سپند برای شناسایی و رفع عارضه های سازمانهای کوچک و متوسط مشخص می‌شود. و این بار نه به عنوان مشاورانی که اصطلاحا نفسشان از جای گرم بلند می‌شود. مشاورانی که خود دستی بر آتش داشته و دارند. با راهکارهایی قابل اجرا و مشخصا بومی شده برای هر سازمان و شرکت. اینجاست که آرام آرام می‌آموزیم یک سازمان برای رشد و پرورش و باز کردن باب جدیدی از شکوفایی بروی خود به واحدهای دیگری نیز نیاز دارد که قطعا تنها راه حل آن استفاده از مهندسین فنی نیست. در کم تغییرترین حالت لازم است مهندسان سازمان خود را با آموزشهای مهارتی لازم به ابزارهای مورد نیاز کسب و کار مدرن مجهز نماییم.

پیاده سازی استاندارد های سازمانی

استانداردهایی چون استاندارد مدیریت کیفیت ایزو از جمله نسخه های عمومی قابل تجویز به اکثر سازمانهاست که اگر با شناخت درست و پیاده سازی حرفه ای آن همراه شود، می‌تواند راهکار بسیاری از موضوعات عمومی مبتلا به سازمانی را پیش از موعد ارائه نماید. البته الزام و اجبار برخی پروتکلهای اداری و بوروکراتیک سبب شده بسیاری از شرکتهای معتبر نیز به اجرای کامل و صحیح این نوع استانداردها در جهت بهبود فرآیندهای سازمانی نپرداخته و به داشتن یک گواهی مسکن اکتفا کنند. سیاست مشاوره ای گیتی سپند در این خصوص نیز وجه تمایز مهمی با دیگر همکاران دارد. اینکه پیش از الزام و اجبار فرِآیندها اصلاح شده و مویرگهای ارتباطی و جریانی سازمان به طور کامل بازگشایی و اصلاح می شوند. سپس با نظر مدیریت و با عنایت به چشم انداز تعریف شده اقدام به اولویت بندی استفاده از این ابزارهای ارزشمند می کند. از آنجایی که الگوی درآمدی مشاوران ما صرفا معرفی شرکتها به ارگانهای صادرکننده گواهی نیست، جانب انصاف در خصوص نیازسنجی به طور قطع رعایت شده و بعلاوه سعی بر این است که به عنوان عضوی از درون مجموعه در جهت تصمیم‌گیری مشاوره ارائه نماییم.

مشاوره منابع انسانی

بازیگران اکوسیستم کارآفرینی نوین ایران قطعا متوجه این مهم شده اند که دوران خط تولیدها و سوله ها و سرمایه گذاریهای ثابت کلان جهت شروع یک کسب وکار با اشتغالزایی مناسب رو به اتمام است. همچنین به روشنی می‌توان آموخت که حتی دوره داشتن مسئول منابع انسانی نیز در سازمانها رو به اتمام است چرا که اتلاق منابع انسانی نمی تواند ارزش حقیقی نیروی انسانی را نشان دهد. سرمایه های اصلی یک کسب و کار در دنیای امروز منابع یا به عبارت صحیحتر سرمایه های انسانی خبره، وفادار و کاربلد می‌یاشد. استفاده صحیح از این سرمایه ها در جایگاه مناسب، شناخت مشکلات و دغدغه ها، ایجاد حس وفاداری، مدیریت صحیح دانش سازمانی و حفاظت از منابع معنوی شرکت و... از جمله اموریست که در کنار هم خواهیم آموخت چگونه در سازمانمان سرمایه های رو به رشد داشته باشیم.

مشاوره عمومی راه اندازی کسب و کار

به طور خلاصه مخاطب این مشاوره ها دو دسته می‌باشند. علاقمندان به کارآفرینی که ادبیات اولیه و چهارگوشه این فضا را بدرستی نمی‌شناسند، و دسته دوم کارآفرینان جوانی که توان تخصصی مناسبی دارند اما به دلیل نداشتن تحصیلات یا تجربه مرتبط با بازار و کسب و کار احساس می کنند لازم است تجربه های دیگران را ارزان بخرند ا اینکه خود به بهای گزاف و صرف زمان زیاد به آن دست یابند. مشاوره های این بخش در واقع آشنایی کلی با تمام آن چیزیست که یک کارآفرین در ابتدای راه لازم است بداند پیش از آنکه پای بر این عرصه گذارد.

مشاوره جذب سرمایه

شاید در اولین گام اندیشیدن به راه اندازی کسب و کار موضوع تامین مالی مهمترین دغدغه صاحب ایده باشد. گواینکه این نگاه ممکن است درست نباشد اما به هرحال هدف غایی هر کسب و کاری ایجاد جریان درآمدی است و جریان درآمدی بدون تزریق پول و سرمایه گذاری مالی اولیه تقریبا غیرممکن است. اما آنچه اهمیت دارد تشخیص درست بهترین روش تامین مالی در بهترین زمان ممکن است. علاوه بر این مشاوره بودجه بندی و استفاده صحیح از منابع نیز یکی از ارکان بقای کسب و کارهاست که شاید نتوان بدون داشتن مشاوران مجرب تصمیمات بلندمدت و میانمدت صحیحی برای این زمینه ها گرفت. از جمله روشهایی که می توان در مورد آنها در این زمینه صحبت کرد می توان به دریافت انواع تشهیلات بانکی و کم بهره از صندوقهای مختلف، جذب سرمایه گذار، معرفی به صندوقهای سرمایه گذاری مختلف از جمله صندوقهای سرمایه گذاری خطرپذیر، جذب شرکای کلیدی مناسب، فروش دانش فنی و.. اشاره نمود.

تیم ما را بشناسید

موفقیت ما اتفاقی نیست!

دکتر فرزانه کیوانفرد

دکتر فرزانه کیوانفرد

مشاور ارشد

دکترای مهندسی پزشکی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدرس دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مهندس محسن صدری

مهندس محسن صدری

مدیر اجرایی

سرارزیاب رسمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

مهندس مسعود صدری

مهندس مسعود صدری

مدیرعامل

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس

مهندس علی جلیلی

مهندس علی جلیلی

عضو هیئت مدیره و مشاور ارشد

کارشناس ارشد عمران، بیش از 10 سال سابقه در حوزه کسب و کار های نوپا و مشاوره کارآفرینی

مهندس فرید حیدری

مهندس فرید حیدری

عضو هیات مدیره و مشاور ارشد حوزه نرم افزار

کارشناس ارشد صنایع دانشگاه امیر کبیر

مهندس رسول کاشفی

مهندس رسول کاشفی

مشاور

با بیش از ۷ سال سابقه کارآفرینی و مشاوره کسب و کار

خانم روشنک قلی زاده

خانم روشنک قلی زاده

مشاور

با بیش از ۱۵ سال سابقه مطالعه بازار و امکان سنجی، کارشناسي ارشد مديريت اجرايي

مهندس علی مرادی

مهندس علی مرادی

مشاور

مدیرعامل شرکت رایاپردازش هوشمند، کارشناس ارشد صنایع-دانشکاه امیرکبیر

مهندس امیر دریایی

مهندس امیر دریایی

مشاور

کارشناس ارشد مهندسی صنایع-دانشگاه شریف، کارشناس حوزه فرآیندهای سازمانی

خانم مریم حسینی تبار

خانم مریم حسینی تبار

مشاور

کارشناس ارشد مالی، با بیش از ده سال سابقه

خانم شادی برندک

خانم شادی برندک

مشاور

کارشناس ارشد مدیریت، با بیش از ده سال سابقه همکاری با زیست بوم کارآفرینی و مراکز رشد