اصول تدوین استراتژی درست راه اندازی کسب و کار چیست؟
مقدمه
من اکیداً پیشنهاد میکنم که کارآفرینان ممتاز یک استراتژی را انجام دهند. در نتیجه در تکمیل طرح بسیار بهتر آماده خواهید شد و میدانید ایده کسبوکار شما امکانپذیر است یا خیر. مقاله زیر را برای مدت کوتاه امتحان کنید. با این حال، من به شما توصیه میکنم کوتاهمدت را دنبال کنید، مگر اینکه تجربه یا دانش قابل توجهی در مورد منطقه خود داشته باشید. با احتیاط و بدون برنامه کاری پیش نروید!
چگونه کسبوکار شما منحصر به فرد است و چرا کالاها یا خدمات شما برای مشتریان جذابیت پیدا میکنند؟ تفاوتهای اصلی بین شرکت و رقبای شما چیست؟ عوامل محرک برای انتخاب شغل خود نسبت به دیگری چیست؟
به عبارت دیگر ، دلیل اصلی اینکه مشتری با کسب وکار شما تجارت کند، چیست؟
1) تجارت و چشمانداز خود را تعریف کنید
تعریف دید شما مهم است. این به نیروی محرکه کسبوکار شما تبدیل میشود. در اینجا سؤالاتی وجود دارد که به شما در روشنکردن دید خود کمک میکند:
مشتری کیست؟
مشغول چه کاری هستید؟
چه چیزی می فروشید (محصول / خدمات)؟
برنامه شما برای رشد چیست؟
مزیت رقابتی اصلی شما چیست؟
2) اهداف خود را یادداشت کنید
لیستی از اهداف را با شرح مختصری از موارد عملی ایجاد کنید. اگر کسبوکار شما یک استارتاپ است، میخواهید تلاش بیشتری را برای اهداف کوتاهمدت خود انجام دهید. اغلب یک مفهوم جدید تجاری باید قبل از اینکه نتیجه برای مدتزمان طولانیتری بطور دقیق پیش بینی شود، باید دوره تحقیق و توسعه را طی کند.
دو مجموعه از اهداف را در کسبوکار ایجاد کنید:
کوتاه مدت: از شش تا 12 ماه متغیر است.
بلند مدت: می تواند دو تا پنج سال باشد.
تا حد امکان ، آنچه را که میخواهید به دست آورید توضیح دهید. با اهداف شخصی خود شروع کنید. سپس اهداف تجاری خود را لیست کنید. یه این سوالات پاسخ دهید:
به عنوان صاحب این مشاغل ، میخواهید به چه اهدافی برسید؟
شما میخواهید این مشاغل چقدر بزرگ یا کوچک باشد؟
آیا میخواهید خانواده را در کار خود بگنجانید؟
کارکنان: آیا میخواهید اشتغال ایجاد کنید یا شاید شما نظر جدی در مورد عدم تمایل به مدیریت افراد داشته باشید.
آیا دلیلی وجود دارد که شما بخواهید تجارت به آن بپردازد؟
کیفیت ، کمیت و / یا خدمات و سطح رضایت مشتری را شرح دهید.
مزیت رقابتی اصلی خود را چگونه توصیف می کنید؟
چگونه میبینید که تجارت باعث تغییر در زندگی مشتریان میشود؟
3) مشتری خود را بشناسید
این انتظار واقعی نیست که انتظار داشته باشید بتوانید نیازهای همه را برآورده کنید ، هیچ شغلی نمی تواند. بازار هدف خود را با دقت انتخاب کنید. از این حوزه غافل شوید و من تضمین میکنم از عملکرد شغل خود ناامید خواهید شد. این کار را صحیح کنید و بیشتر از نتایج راضی خواهید بود.
نیازها: مشتریان آینده نگر شما چه نیازهای برآورده ای ندارد؟ چگونه کسبوکار شما این نیازها را برآورده می کند؟ این معمولاً چیزی است که مشتری آن را ندارد و یا نیاز دیگری نیست که در حال حاضر برآورده نمی شود. آن نیازهای برآورده را مشخص کنید.
میخواهد: این را به عنوان خواسته یا خواسته مشتری خود فکر کنید. همچنین می تواند کمبود باشد.
مشکلات: به یاد داشته باشید که مردم برای حل یک مشکل خاص ، چیزهایی را خریداری میکنند. محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل میکند؟
برداشتها: برداشتهای منفی و مثبتی که مشتریان نسبت به شما، حرفه شما و محصولات یا خدمات آن دارند چیست؟ عواقب منفی و مثبت را هم شناسایی کنید. شما قادر خواهید بود هنگام شروع بازاریابی و ارتقاء مشاغل خود ، از آنچه یاد میگیرید استفاده کنید.
4) از رقابت خود بیاموزید
شما میتوانید با دیدن چگونگی انجام رقبای خود، در مورد تجارت و مشتریان خود چیزهای زیادی کسب کنید. در اینجا چند سوال برای کمک به شما در یادگیری از رقابت و تمرکز روی مشتری خود ارائه شده است:
درباره بازار هدف خود چه میدانید؟
چه رقبایی دارید؟
رقبا چگونه به بازار نزدیک میشوند؟
نقاط ضعف و قوت رقیب چیست؟
چگونه می توانید با رویکرد رقابت بهبود پیدا کنید؟
سبک زندگی ، جمعیتی و روانشناسی مشتری ایدهآل شما چیست؟
5) مسائل مالی
چگونه میتوانید درآمد کسب کنید؟ نقطه حتی شکست شما چیست؟ تجارت شما چقدر پتانسیل سود دارد؟ برای سرمایه گذاری در تهیه پیشبینیهای مالی وقت بگذارید.
این پیشبینیها باید دوره جمع آوری مطالبات حسابهای دریافتنی شما (حساب های مشتری برجسته) و همچنین شرایط پرداختی برای تأمینکنندگان شما را در نظر بگیرد. به عنوان مثال، شما ممکن است صورتحساب خود را در 30 روز بپردازید، اما باید 45-60 روز منتظر بمانید تا از مشتریان دریافت کنید.
یک پیشبینی جریان پول به شما نشان میدهد که چه مقدار سرمایه در گردش در طی آن “شکاف ها” در موقعیت نقدی خود نیاز دارید.
توصیه میکنم در مورد این شش زمینه اصلی فکر کنید:
سرمایهگذاری را شروع کنید
فرضیات
در حال اجرای سربار ماهانه
پیشبینی فروش ساده
نقدی انباشته
شکستن
6) استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید
چهار مرحله برای ایجاد استراتژی بازاریابی برای کسبوکار شما وجود دارد:
شناسایی همه بازارهای هدف:
تعریف WHO مشتری ایده آل یا بازار هدف شما است. اکثر شرکت ها 80٪ از مشاغل خود را از 20٪ مشتریان خود تجربه میکنند. بنابراین منطقی است که وقت و انرژی خود را به سمت مشتریانی که مهمترین آنها هستند هدایت کنید.
بهترین بازارهای هدف را مشخص کنید:
هدف از این مرحله واجد شرایط بودن بیشتر و تعیین اینکه مشخصات مشتری با بهترین شانسهای موفقیت چگونه است. استراتژی این است که تجارت خود را در همان سطح قرار دهید که اکثر خریداران مورد نظر خود را انجام دهید. این مهم است که بفهمید بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه میتوانید شرکت خود را در بازار به بهترین نحو قرار دهید.
ابزارها ، راهبردها و روشها را مشخص کنید:
بازاری که به آن دسترسی ندارید بازاری است که نمی توانید در آن خدمت کنید. بازاریابی فرایند یافتن ، برقراری ارتباط و آموزش بازار اصلی شما در مورد محصولات و خدمات شما است. ترکیبی از ابزارها و استراتژیها را انتخاب کنید، که در هنگام ترکیب، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
استراتژی و ابزارهای بازاریابی تست:
فرضیاتی که ما آنها را تأیید نمیکنیم، معمولاً مواردی هستند که پتانسیل ایجاد مشکلات کسبوکاری را دارند. برای آزمایش کلیه فرضیات تجاری، به خصوص هنگامی که هزینههای عمدهای را انجام میدهید، وقت بگذارید.
منبع articles.bplans
با متخصصان ما در گیتی سپند تماس بگیرید
021-66980825