بزرگ فکر کنید ، کوچک شروع کنید (داستان یک کسب و کار)

ReefCam

چند هفته پیش، هنگامی که با تیم ریچاردز، مدیرعامل شرکت ریفکام مصاحبه کردم، تصوری نداشتم که مکالمه ما به کجا می‌تواند کشانده شود. من به این دلیل او را انتخاب کردم که متفاوت بود، به این کسب‌وکار علاقه‌مند شدم، زیرا او جوان بود و به دلیل این که پتانسیل این را دارد که کارهای خوبی انجام دهد.

از آن زمان، من اعتقاد داشته‌ام كه ReefCam شرکتی عالی برای کارآفرینان مشتاق است که به دنبال تحصیل باشند.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را شروع کنید و در جهان تغییری ایجاد کنید، در ادامه با گیتی سپند همراه باشید.

درباره ReefCam

این مفهوم به طرز شگفت‌انگیزی ساده است: ReefCam با هزینه‌ای ناچیز برای اشتراک، اقیانوس و به طور خاص برخی از معروف‌ترین صخره‌های مرجانی جهان را به خانه شما می‌آورد. با عضویت در سرویس آنها، می‌توانید ویدئوی زنده را از یکی از دوربین‌های زیر آب در دستگاه‌های هوشمند خود یا از دوربین شریک زندگی خود پخش کنید. از آن برای تحت‌تأثیر قراردادن بازدیدکنندگان، به‌عنوان یک پس‌زمینه تسکین‌دهنده در یک اتاق انتظار یا در یک دفتر کار خود استفاده کنید. و اگر در حال حرکت هستید، حتی یک برنامه تلفنی وجود دارد که می‌توانید برای اتصال به دنیای زیرآبی، آن را دانلود و استفاده کنید.

ReefCam همچنین 25 درصد از کل درآمد حاصل از این کسب‌وکار را صرف حفاظت از دریا و تحقیقات دریایی می‌کند. تاکنون آنها در National Geographic ، واشنگتن‌پست و Speak up for Blue به نمایش درآمده‌اند.

در حال حاضر، این شرکت از شش دوربین در جا‌های مختلف استفاده می‌کنند. تیم می‌گوید، “ما ترکیبی از دوربین‌های خود و شرکای خود را برای کمک به اهداف و سازمان‌هایشان پخش می‌کنیم. “

چهار مورد از این دوربین‌ها در صخره‌های مرجانی زیر آب در جزایر گرند کیمن، جزایر ویرجین ایالات متحده سنت توماس، ویرجین گوردا و فلوریدا کیز واقع شده‌اند. دو دوربین بعدی دیگر در برزیل و در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند. بله، درست است، ایستگاه فضایی بین‌المللی! و در راه بیشتر وجود دارد.

یک کسب‌وکار ریشه‌دار ساده اما طرح‌های بزرگ

باتوجه‌به تیم، ReefCam با یک ایده ساده در ذهن شروع شد: دادن دسترسی مردم به مکان‌های زیبا، مکان‌هایی که در غیر این صورت ممکن است هرگز آن‌ها را نبینند.
تیم و تیم او از بنیان‌گذاران فنی او از نظر فنی تنها با کمک مالی و کمک مشاور دانشکده مدیریت اجرایی در دانشگاه آمریکایی شروع کردند.
تیم به من می‌گوید قبل از اینکه به برنامه MBA بپیوندد، هیچ تجربه‌ای در مالکیت یا اداره یک کسب‌وکار نداشت. این برنامه فرصتی بود برای یادگیری، اما برای آشنا شدن با مردم و معلمان و این ارتباطات و بحث‌هایی با استادان که تا این حد الهام‌بخش بودند بود، او را تشویق کردند که شروع کند.

از صحبت با تیم مشخص است که انگیزه و علاقه وی به هر جنبه‌ای برای اداره یک کسب‌وکار، همراه با اشتیاق به علوم محیط زیستی، به موفقیت شرکت کمک کرده و تأثیر زیادی داشته است. ذکر این واقعیت که سه بنیان‌گذار تیم، دیوید بیدول، جان مونتروبیو و الکس زاجاک، همه در کسب‌وکار و محیط مشترک علاقه‌های مشابه دارند. شما فقط نمی‌توانید شور و شوق و علاقه را جعلی کنید. علاقه بسیار در کسب‌وکارها مهم است و در اکثر مواقع به موفقیت ختم می‌شود.

درحالی‌که این شرکت با یک MVP، یا حداقل محصول ماندنی در اقیانوس شروع شد، این شرکت با پتانسیل تبدیل‌شدن به یک شرکت رسانه‌ای، به یک کسب‌وکار تبدیل شد

ریف کم در اوایل کار است

اگرچه درحال‌حاضر تنها شش دوربین وجود دارد، اما تیم ReefCam به‌سختی تلاش می‌کند تا تجربه بیشتری به‌دست‌آورد و این تجربه را بهبود بخشد. تیم درباره دوربین‌هایی که در دیواره بزرگ Barrier اجرا می‌کنند با من صحبت می‌کند، دیگری در ارتباط با کرنل، و هنوز هم تلاش بیشتر در زمینه‌های دیگر دنیا کار می‌کنند.

برای من، تنها چیزی که می‌تواند محصول آن‌ها را بهتر کند، صدای واقعی اقیانوس است. دوربین بیشتری در مکان‌های بیشتر و اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تغییر اقیانوس‌ها در طول زمان. اقیانوس‌ها به‌مرورزمان در نتیجه فعالیت‌های انسانی در حال تخریب هستند چه کسی می‌داند – شاید این تصاویر آخرین نشانه‌ها از اقیانوس‌ها باشند

واضح است که شرکت فقط به پیشرفت فکر می‌کند، اما بااین‌همه برای رشد و تأثیر بر روشی که ما در مورد اقیانوس و زندگی درون آن فکر می‌کنیم، شکی ندارم که این شرکت قرار است کارهای بزرگی انجام دهد.

آنچه کارآفرینان مشتاق می‌توانند از ReefCam بیاموزند

با ساده‌ترین شکل محصول خود را ایجاد کنیم

در کسب‌وکار، این به‌عنوان MVP یا “محصول اولیه” شناخته می‌شود. این رویکردی است که امروزه به‌عنوان بخشی از روش” شروع ناب “نامیده می‌شود .

ایده این است که ابتدا با مشکلی شروع شود که باید حل شود. در مورد ReefCam ، این افزایش آگاهی از اهمیت صخره های مرجانی است – خانه برای یک‌چهارم تنوع زیستی اقیانوس (اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را بخوانید دوره سقوط مرجان 101 ReefCam)

وقتی مشکل شناسایی شد، می‌توان حداقل یک محصول را توسعه داد. MVP ابتدایی‌ترین شکل محصول است که مشکل را برطرف می‌کند. برای ReefCam ، این دسترسی به یک خوراک زنده از یکی از دوربین‌های آنها واقع در یک صخره مرجانی پرداخت می‌شود. از درآمد این شرکت، ReefCam درصدی به حفاظت از دریا، تحقیقات و آموزش دریایی اهدا می‌کند. این ساده‌ترین شکل محصول است.

برای شرکت‌های نوپا، شروع با یک MVP بسیار مهم است. تیم می‌گوید: “چند ماه طول کشید تا متوجه محصولی شویم که فکر می‌کردیم” بی‌نقص ” است. قبل از رسیدن به بازار واقعاً تنها یک MVP بود که به بازخورد مصرف‌کننده نیاز داشت. این برای شرکت‌های نوپا (به‌خصوص کارآفرینان خود) امری بزرگ و حیاتی است، همان‌طور که بسیاری از ما تمایل داریم که از همان ابتدا به کار خود ادامه دهیم.”

در یک صنعت شروع به کار کنید که یا آن را بشناسید و یا اینکه در مورد آن شور و اشتیاق دارید.

“بوریس Wertz” (بوریس Wertz)، سرمایه‌گذار (انجل)، بر این باور است که اگر یکی از بنیان‌گذاران در یک صنعت سابقه داشته باشد. یا اگر در مورد چیزی تخصص داشته باشد، آن‌ها ممکن است چیزی را داشته باشند که به آن “راز بازار” گفته می‌شود. این بسیار مهم و سودآور است که با صرف زمان و اندیشیدن به علایق خود کشف می‌شود.
به‌علاوه، اگر قرار است چند سال روی چیزی کار کنید و یک بخش عظیم از هر ساعت از زندگی خود قرار دهید، چرا بر روی چیزی که از آن لذت می‌برید تمرکز نکنید

در مورد فرصت‌های جدید کسب و کار تامل نکنید و به فرصت‌های جدید فکر کنید.

شاید این امر آشکار باشد وقتی می‌بینید که از شش دوربینی که ReefCam در حال حاضر خود و یا با همکاری سازمان‌ها یا مؤسسات تحقیقاتی فعالیت می‌کند، دو عدد در مکان‌های غیر دریایی (جنگل‌های بارانی و ایستگاه فضایی بین‌المللی) تنظیم شدند. به گفته تم، این لزوماً به معنای این نیست كه شركت از مأموریت خود برای حفاظت و آموزش دریایی گریزان باشد. پس از آنكه همه درصدها از درآمد حاصل از فروش اشتراک‌ها جمع‌آوری شد. این هدف یعنی حفاظت دریایی محقق می‌شود. در عوض، این شرکت در حال تنوع و آزمایش است، شاید فرصت‌های جدیدی را به دست آورد و با آنها اداره شود، پاسخ‌ها را مرور کند و سپس سازگار شود.

تیم به من می گوید ، “هدف ما این است که به وظیفه خود وفادار باشیم و ضمن حمایت از شرکای خود، به حفظ و حراست بپردازیم. در حالی که ما در حال گسترش هستیم. صخره های مرجانی هنوز سنگ بنای کار ما هستند که با هدف محافظت از آنها ساخته شده است. تاکنون بازخورد کاملاً مثبت بوده است. “

از این کسب‌وکار چه نتیجه‌ای می‌گیریم؟

امروزه مشاغل کوچک و راه‌اندازی اینترنت همه‌جا درحال‌رشد هستند. درحالی‌که این امر برای کسانی که به دنبال کارآفرینی هستند تشویق‌کننده است. این بدان معناست که ما وظیفه داریم شرکت‌هایی را که فراتر از “خز” بودن هستند، راه‌اندازی کنیم. اما به دنبال پیشبرد درک ما از جهان نیز باید متحول شود، باید کسب‌وکارهایی ایجاد شود که به دیگران کمک می‌کند

وقتی به مشاغلی برخورد می‌کنم که پتانسیل تأثیر مثبت بر سیاره ما و تغییر دیدگاه انسان‌ها به جهان را دارند یا ما را ترغیب می‌کنند که به علل قبلی که مورد بررسی قرار نگرفته‌اند اقدام کنند.

من معتقدم ReefCam یکی از این مشاغل است و من معتقدم که این پتانسیل را دارد که روی جهان تأثیر بگذارد.

شما همان پتانسیل را دارید و با استفاده از تجربیات گیتی سپند می‌توانید مخاطب خود برای کسب‌وکار خودتان را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up