8 ابزاری که برای اعتماد به نفس در کسب و کار نیاز می شود

8 ابزاری که برای اعتماد به نفس در کسب و کار نیاز می شود

مقدمه

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، اعتماد به نفس برای موفقیت کلی ضروری است. از این گذشته، هنگامی که در اهداف خود شفاف هستید و قادر هستید آنها را به روشنی بیان کنید این بدان معنی است که افزایش اعتماد به نفس شامل امکان به‌دست‌آوردن کارمندان ماهرتر، مشتریان وفادارتر، شهرت قوی‌تر در جامعه و مقاومت در برابر بازگشت از مشکلات است.

هشت ابزار زیر می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در محل کار شود در حالی که در عزت نفس و احساس هدف قرار می‌گیرید.

تابلوهای چشم انداز ایجاد کنید

وقتی نمی‌دانید که کجا هستید و کجا می‌خواهید باشید، احساس اعتماد به نفس دشوار است. تابلوهای چشم‌انداز به ایجاد تصویری از رویاهای خود کمک می‌کنند تا بتوانید آن‌ها را به برنامه تبدیل کنید

با چاپ پنج تا 10 نمایش تصویری از چیزهایی که می‌خواهید به آنها برسید شروع کنید و آنها را به صفحه اعلانات بچسبانید که روزانه آنها را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌هایی مانند کلمات کلیدی بزرگ و عکس های هدف اصلی می‌توانند در شخصی‌سازی تصاویر به شما کمک کنند و مواردی مانند مقدار دلار، خرما، نام‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید.

هنگامی که صفحه دید خود را ایجاد می‌کنید، هدف خود را حفظ کنید که چیزها مرتب به نظر برسند. كلاژها محبوب هستند، اما هيئت بينايي به‌هم‌ريخته، تمركز بر آنچه مهم‌رين آن هستند را دشوار مي‌كند. درعوض، فقط با چند تصویر با دقت انتخاب شده، امور را تمیز و ساده نگه دارید. به این ترتیب ، می‌توانید از هیئت مدیره بینایی خود برای ایجاد یک عادت روزانه از تجسم رویاهای خود استفاده کنید، این می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند.

ایجاد تابلوهای جشن و دورهمی‌های دوستانه

به طور سنتی، بازاریابی همیشه با بخش‌بندی آغاز می‌شود. رویه بخش‌بندی بازار به گروه‌های همگن ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی و پروفایل‌های رفتاری مبتنی است. بخش‌بندی معمولاً با هدف‌گیری پیگیری می‌شود. منظور از هدف‌گیری، رویه انتخاب یک یا چند بخش است و برند بر اساس جذابیت و تناسب آن‌ها، متعهد به پیگیری و ارائه ارزش به این بخش‌ها می‌شود. بخش‌بندی و هدف‌گیری، هر دو از جنبه‌های اساسی استراتژی برند هستند. آن‌ها امکان تخصیص کارآمد منابع و جایگاه‌یابی واضح‌تر را فراهم و به بازاریابی آن در خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف و ارائه پیشنهادهای مختلف به هریک از این بخش کمک می‌کنند.
بااین‌حال، در بخش‌بندی و هدف‌گیری، ارتباط میان یک برند و مشتریانش، یک ارتباط عمودی و ساده است. شبیه رابطه میان شکارچی و شکار. بخش‌بندی به هدف‌گیری، تصمیمات یک‌جانبه هستند که بدون رضایت مشتریان از طرف بازاریابان اتخاذ می‌شود. بازاریابان متغیرهای تعریف‌کننده بخش‌ها را تعیین می‌کنند. مشارکت مشتریان و اطلاعات آنها تنها محدود به ورودی‌هایی برای تحقیقات بازار است که معمولاً قبل از روی‌های بخش‌بندی و هدف‌گیری انجام می‌شوند. مشتریان به دلیل (هدف) بودن خود، اغلب این احساس را دارند که تحت نفوذ قرار گرفته‌اند بابت پیام‌های بی‌ارتباطی که آنها را هدف قرار داده‌اند، اذیت می‌شوند. اغلب مشتریان، پیام‌های یک‌طرفه برندها را پیام‌های مزاحم یا هرزنامه در نظر می‌گیرند.

نکته جالب!

نکته جالب در مورد ایجاد تابلوی بینایی و انجام تجسم روزانه این است که شما به احتمال زیاد شروع به دستیابی به برخی از اهداف و رویاهای خود خواهید کرد. اینجاست که یک تابلوی جشن به بازی می رود. صفحه اعلانات دیگری را انتخاب کنید تا در کنار تابلوی دید خود آویزان شوید تا بتوانید با رسیدن به آنها ، تصاویر پین شده خود را به سمت آن منتقل کنید. هیچ چیز مانند ایجاد اعتماد به نفس در محل کار از طریق مشاهده یک نمایش بصری ملموس از همه چیزهایی که قبلاً به دست آورده اید نیست.

تابلوی جشن خود را یک‌قدم بیشتر با خرید یک آلبوم عکس بگیرید تا روی میز کار خود نگه دارید. وقتی تابلوی جشن شما خیلی پر می‌شود تا تصاویر هرآنچه را به دست آورده‌اید نگه دارید، می‌توانید برای ایجاد فضا آنها را به آلبوم عکس خود منتقل کنید. هنگامی که روز بد دارید یا به‌عنوان یک صاحب مشاغل کوچک در توانایی‌های خود شک دارید، می‌توانید آلبوم جشن خود را بیرون بیاورید و اثبات آنچه را که می‌توانید به انجام برسانید، ببینید.

اعتماد به نفس از طریق تنظیم هدف

هنگامی که اهداف بزرگی را در صفحه دید دارید، گاهی رسیدن به جایی که می‌خواهید در آن غیرممکن است. این جایی است که تنظیم هدف به مرحله اجرا می‌رسد. شما آن هدف بزرگ را بر عهده می‌گیرید و آن را به اهداف کوچک‌تر و همچنین کارهای ماهانه، هفتگی و روزانه تقسیم می‌کنید که در نهایت شما را به آنجا راهنمایی می‌کند. برای تعیین اهداف SMART که عبارت‌اند از:

اس – خاص
م – قابل اندازه‌گیری
الف – قابل دستیابی
ر – مربوط
ت – محدودیت زمانی

این بدان معناست که به‌جای گفتن اینکه می‌خواهید سود سالانه خود را به‌عنوان یک هدف انتزاعی و غیراختصاصی دوبرابر کنید، آنچه واقعاً می‌خواهید را کاهش می‌دهید. ممکن است بگویید که قصد دارید در هر 5 خط محصول خود در 5 سال آینده با استخدام متخصصان جدید برای توسعه محصول و بازاریابی، سود خود را در 25 درصد افزایش دهید. هدف خاص‌تر به ایجاد اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند؛ زیرا به شما امکان می‌دهد از نظر استخدام و تعیین استراتژی جهت خاصی را دنبال کنید.

اولویت‌های روزانه را تنظیم کنید

گرگ مک کیون، نویسنده “ضروری گرایی” ، ادعا می‌کند که شما فقط می‌توانید در یک ‌زمان فقط یک اولویت داشته باشید. اگر چیزی بیش از این وجود داشته باشد، انرژی شما تقسیم می‌شود، و شما کمتر مؤثر هستید. به صفحه چشم‌انداز خود نگاهی بیندازید و تعیین کنید کدام یک از اولویت‌های فعلی شما است. وقتی در شروع کار روزانه یک مغز زباله انجام می‌دهید یا لیست کارهای روزانه را انجام می‌دهید، مواردی را که به آن اولویت مربوط نمی‌شوند، متوقف کنید. شما می‌توانید به‌جای ازدحام بشقاب، وسایلی را که از آن عبور می‌کنید، تفویض یا از بین ببرید.

وقتی اولویت‌های روزانه شما فقط از مهم‌ترین موارد پشتیبانی می‌کنند، شما با سرعت بیشتری به اهداف موجود در صفحه چشم‌انداز خود می‌رسید. ازآنجاکه هیئت جشن شما از این دستاوردها پر می‌شود، شما به‌طورجدی در حال ایجاد اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس هستید. تمرکز روی کارهایی که انجام می‌دهید درحالی‌که دیگران را تشویق می‌کنید فقط روی کارهایی که انجام می‌دهند تمرکز کنند، به کسب‌وکار شما در رسیدن به سطح جدیدی از بهره‌وری و موفقیت کمک می‌کند.

استفاده از راهنما در خارج

ایجاد اعتماد به نفس و عزت‌نفس به‌عنوان یک رهبر کسب کار جدی است و متخصصان خارج از کشور می‌توانند به شما کمک کنند تا این کار را بهتر از آنچه خودتان انجام داده‌اید انجام دهید. به دنبال یک مربی مشاغل باشید که بتواند نقاط قوت و زمینه‌های رشد خود را شناسایی کرده و از طریق تماس‌های مربیگری هفتگی یک برنامه پیشرفت مشخص را تهیه کند.

درمان می‌تواند به شما در غلبه بر مسائل شخصی یا پاسخ‌های آسیب‌زا که بین مکان و جایی که می‌خواهید هستید کمک کند. پروتکل‌های خاص نوروفیدبک معینی برای هدف قراردادن نواحی خاص مغز شما برای افزایش عملکرد طراحی شده‌اند، درحالی‌که بیوفیدبک HRV می‌تواند به شما در یادگیری مدیریت عاطفی و مهارت انسجام فیزیولوژیکی کمک کند.

هنگامی که به کمک بیرونی نیاز دارید که به اعتمادبه‌نفس و اعتمادبه‌نفس احتیاج دارید، به‌احتمال زیاد عملکرد بهتر در کار را آسان‌تر می‌کنید، با همکاران خود ارتباط برقرار می‌کنید و پیش‌بینی‌های خود را برآورده می‌کنید یا فراتر می‌روید. این منجر به چرخه مثبت افزایش اعتمادبه‌نفس در جایی می‌شود که از شما حمایت شود، اقدامی کنید، موفق شوید، جشن بگیرید و تکرار کنید. کمک در خارج از خانه می‌تواند شما را از چرخ همبرگر کار بیش از حد رها کند تا اعتماد به نفس و آزادی را در محیط کار تجربه کنید.

در کنفرانس‌ها و دوره‌ها شرکت کنید

اعتمادبه‌نفس در محل کار آسان‌تر می‌شود وقتی احساس می‌کنید با داشتن اطلاعات مهم در زمینه خود در صدر بازی خود هستید. شرکت در کنفرانس‌های صنعت و شرکت در دوره‌های منظم می‌تواند به شما در کسب اطلاعات جدید کمک کند که موفقیت و دستیابی به اهداف خود را آسان‌تر می‌کند و منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود.

اگر به‌خصوص در مورد یک موضوع خاص خوانده‌اید، حضور در کنفرانسی همچنین می‌تواند به ایجاد اعتمادبه‌نفس در محل کار کمک کند. همان‌طور که دیگران به آنچه شما ارائه می‌دهند اعتقاد دارند، ممکن است شما نیز به خودتان اعتقاد داشته باشید.

روابط و ایجاد روابط

درحالی‌که شما در حال یادگیری آخرین اطلاعات در کنفرانس صنعت هستید، به یاد داشته باشید که شبکه‌سازی کرده و روابط برقرار می‌کنید. با دیگران صحبت کنید که علایق مشابهی با یکدیگر دارند، ارتباط چشمی برقرار می‌کنند، اطلاعات تماس را مبادله می‌کنند و شاید برای پیوستن نیروها در یک پروژه آینده برنامه‌ریزی کنید

خواهید فهمید که دلیلی دارید دیگران را به همکاران خود ارجاع دهید و همچنین ممکن است افراد را به شما رجوع کند. احساس احترام و متلاشی‌شدن از تنهایی که غالباً به سمت رهبری می‌افتد، می‌تواند کارهای زیادی را در زمینه ایجاد اعتماد به نفس انجام دهد.

یک روال صبحانه ایجاد کنید

هال الرود به دلیل ایجاد روال “صبح معجزه” معروف است که بسیاری از آنها به‌خاطر اعتماد به نفس و دستیابی به اهداف قسم می‌خورند. تعهد کنید که زودتر از خواب برخیزید تا بتوانید از خودمراقبتی و مراقبت‌های حرفه‌ای خوبی در تمرین زندگی خود داشته باشید.

1 – سکوت
2 – تأییدیه
3 – تجسم
4 – ورزش
5 – خواندن
6 – نگارش

وقتی روز خود را با انجام این شش کار شروع می‌کنید قبل از اینکه روز کاری حتی شروع شود، شما در حال حاضر احساس موفقیت می‌کنید که باعث ایجاد اطمینان می‌شود. وقتی زمان کوتاهی دارید، حتی می‌توانید به‌سادگی یک دقیقه به هر یک از این موارد اختصاص دهید و به نتیجه مشابهی برسید. از طریق کمی مراقبت از خود صبح زود، به خود هدیه دهید که اعتماد به نفس، موفقیت و بهزیستی خود را در اولویت قرار دهند.

منبع : bizfluent.com

برای مشاوره کسب‌وکار خود با گیتی سپند تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
پاسخگوی سوالات شما هستیم!